Senaste nytt

Hur mycket har ni rest med SAS nya A330E?

palmen

Moderator
Roade mig med att titta igenom lite statistik för mina flygningar och tittade på hur mycket jag rest med SAS 4 nya A330E som är stationerade på Arlanda och flyger till Hong Kong, New York, Chicago, Los Angeles. Mitt utfall blir enligt tabellen nedan. Lite intressant i det hela är att varje gång jag bokat 30A så har jag fått en Courtesy Upgrade till plus, tror inte SAS vill att jag sitter på den platsen av någon anledning :).
Lite intressant hur det fallit ut med LNRKT som jag bara lyckats träffa 1 gång på 16 flighter och det var BC-resan till Hong Kong i december. Helt klart föredrar jag A-sidan men finns inte någon vettig palts ledig där får det bli H som andra alternativ.

Summering av platser:
41H: 4 ggr
41A: 2 ggr
30H: 2 ggr
25A: 1 ggn
24A: 3 ggr
23A: 1 ggn
20A: 1 ggn
8A: 1 ggn
4A: 1 ggn

Summering av flyg:
LNRKS: 6 ggr
LNRKR: 5 ggr
LNRKU: 4 ggr
LNRKT: 1 ggn

upload_2017-2-22_1-5-36.png
 

WF789

Medlem
3/6-16 HKG-ARN med RKR - 20A
16/7-16 LAX-ARN med RKS - 2A
29/12-16 ARN-LAX med RKU - 6A

Har 2 sjanser på å få den siste i løpet av året.
 

jerixon

Medlem
Bara flugit den i Business till Chicago och hem från New York samt en t/r i plus till New York.
Blir en t/r om några veckor på rad 30 till Chicago dock :)
 

Lukas S

Medlem
Inte koll på regnr men åkt på A330E totalt 8 ggr varav en gång på rad 20, en gång på rad 3 och resterande på rad 1. Fint plan men inget revolutionerande...

I år har jag dock inte en enda long haul SAS-resa bokad så nu lär statistiken stanna av fullständigt.
 

hg1980

Medlem
Grymmast är toaletten mellan Business och Plus. Älskar den, bara ler när jag kommer in. Fina fönstret och allt :)
 

Canadien

Medlem
3 i Business, 4 i Plus och en i Go hittils. Tycker den är OK men inte tystare eller markant fräschare än de gamla 330:eek:rna.
 

RobHK

Medlem
Inte lika mycket som dig Palmen, vet inte ens hur man ser vilken av kärrorna det är. Hursom så har jag nog gjort 6 t&r mellan ARN-HKG, 9 ben i Plus, 2 i econ och 1 i Biz bara för att testa. Sen gjorde jag en enkel när jag flyttade hit (har en econ HKG-ARN i slutet på maj som jag troligtvis vaskar)

Gör en till vända nu om 2 veckor, men då verkar de satt in en 340 på HKG linjen åt ena hållet. Samt en vända till i sommar då det återigen blir ett till ben i Biz, ska testa rad 1 tillsammans med tjejen.

Jag gillar att planet är 2-4-2 config, istället för i princip alla andra nya plan som är 3-3-3 config
 
Last edited:
Toppen