Hur mycket alkohol får man köpa i taxfreebutiken?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Coco, 23 Augusti 2014.

1. Coco

Coco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I samband med en jobbresa till Berlin så slogs jag av tanken att bunkra upp några (10+) flaskor whisky/whiskey inför min mors födelsedagsfest. Så min generella fråga är hur mycket alkohol 40% får man egentligen köpa i taxfreebutiken? Jag kommer att passera butikerna på OSL, CPH samt TXL samtliga flygningar sker med SAS.

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På TXL och CPH får du i princip köpa köpa hur mycket som du vill, där betalar du ju skatt på spriten, från OSL får du bara införa 1 liter starksprit, Norge är ju som bekant utanför EU.

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg tror ikke der en begrænsning på hvor meget du kan købe, men der er som tidligere nævnt grænser for hvor meget du må indføre uden at skulle betale afgifter.

4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Christian säger. Du kan smuggla hur mycket du vill, men utan att betala alkoholskatt i införselland till EU kan du bara ta in en (1) liter.

5. Coco

Coco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för era snabba svar. Det är ganska logiskt när man läser vad ni skriver. Det får bli CPH båda vägarna Så att jag kan handla på vägen dit och fylla handbagaget för att checka in det på vägen hem.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk bara på att det inte är jätteförmånligt att handla "taxfree" inom EU.

Peter Hagander gillar detta.
  7. Christian R

Christian R DYKWIA

Husk du kan se priserne online her: Start - så kan du sammenligne med det lokale monopol...

Jeg ville dog gøre det på hjemrejsen, flere(?) flasker + indchecket bagage er næsten forudbestemt til at ende i glasskår og papirsservietter.

8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hos norrmännen får du endast köpa "kvoten", dvs max 1 liter starksprit.

De bästa priserna hittar du på TXL.

9. d99mlu

d99mlu Medlem

En flaska Krug är flera hundra dyrare på "taxfree" cph än på systemet.

10. Lineker

Lineker Medlem

Kampanj på CPH är klart köpvärt. T ex nu 1l Tangueray för 125DKK. Svårslaget! Är man däremot ute efter dyrare whiskey så tror jag inte att man sparar allt för mycket.

agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!