Senaste nytt

Hur mycket är BA Gold Guest List (GGL) egentligen värt?

trekker

Medlem
Första året. Därefter återkval på 3000TP/år. Tidigare kunde man kvala in även på 3000TP/år i två år, men den möjligheten försvann i höstas. Grrr...
Du och jag ar stora forlorare pga just denna andringen, fast a andra sidan ar ju BA ocksa forlorare da det inte finns nagon mening for mig att forsoka na 3000TP i ar om inte mitt resande skulle andras i den omfattning att jag skulle ha chans pa 5000TP.
 

trekker

Medlem
Jaha då står nån på noll tp och inget ggl. Inte kul att logga in och se en nolla...... tröstar mig med en singha.
 
Mitt storsta "problem" med Star Alliance ar att loungen de anvander pa min hemmabas (Manchester) ar helt urusel. De flyger dessutom fran Terminal 1 som ar delad med manga charterbolag, dvs nar man sitter med morgonkaffet i vantan pa morgonavgang sa ar det valdigt mycket fest runtomkring. SAS ar jag dessutom ganska anti just nu da jag aldrig far seatblock, varken i Plus eller Go. Min rygg pallar med nod och nappe 2 timmar med nagon i satet bredvid, om nu inte denna ar av storlek large. LH ger ju inte sa mycket poang till EB och M&M far man val ingenting med om man mest aker i europa?

BA har iallafall en bra lounge i Manchester och flyger fran den lugnare Terminal 3 (dock delad med Ryan Air). Bast med BA ar de hyfsat bra priserna i business och da seat block (dock minus att det inte blir business och seatnlock inrikes ner till LHR). Nackdelen ar for mig att jag alltid maste byta pa LHR var jag an aker, den stora nackdelen ar dessutom att manga BA semester destinationer gar fran LGW och dit flyger inte BA fran MAN.

Jag har 2 ar kvar med status pa BA och 1 som EBG. De ganger jag aker SAS efter detta ar kan jag nog lika garna aka i Plus for att fa allt det man far som EBG (det ar ju inte mycket extra EBG far), resten blir nog BA och tyvarr EasyJet och ev charterbolag(enda direktflygen fran MAN till Kanarieoarna tex).
Kan du ikke flyve Lufthansa via Frankfurt og München? Hvis du konsekvent flyver Lufthansa Business bør du nemt kunne nå Senator.
 
Toppen