Senaste nytt

Hur mycket är BA Gold Guest List (GGL) egentligen värt?

nota bene

Medlem
Om det är möjligt för dig att komma loss typ 4-5 dagar så skulle jag köra ANC eller HNL från DUB (eller annan ort om priset är ok).

Detta ger exakt 1340 TP med rätt routing (via LCY, PHX).
 

trekker

Medlem
Om det är möjligt för dig att komma loss typ 4-5 dagar så skulle jag köra ANC eller HNL från DUB (eller annan ort om priset är ok).

Detta ger exakt 1340 TP med rätt routing (via LCY, PHX).
Jag haller pa och vantar pa att min kund ska kunna komma fram till vad for behov dom har i april/maj innan jag kan boka, blir det fel svar (som egentligen ar ratt) sa har jag bara helger eller kanske strodagar. Iof sa har jag 2 veckors semester bokat i april, men jag ar ganska overtygad om att jag vore nara en skiljsmassa om jag avbokade skidsemestern med familjen och drog pa en MR istallet.
 

agehall

Medlem
Har inte märkt någon skillnad ännu, hoppas det är ett ogrundat rykte.

Eftersom jag ligger långt under 3 uppgraderingar per år (snarare 3 uppgraderingar på 3 år eller något i den stilen) så hoppas jag tvärt om att det är sant... Men men, det är lite OT

Hilton Guld brukar racka for mig, vart dock inte uppgraderad senast da hotellet var fullt. Fick inte heller tillgang till loungen da jag inte blev uppgraderad, hade jag fatt det som diamond?

Ja. Det är egentligen den enda fördelen du har som HHD över HHG om du frågar mig - du har alltid tillgång till loungen om det finns en sådan på hotellet.
 

nota bene

Medlem
Du anger din hemort til Manchester, hur många på bc.se.no.dk.fi osv. tror du har koll på resor
därifrån? eller ens orkar bry sig?
Varför ställer du inte dina frågor på British Airways | Executive Club - FlyerTalk Forums istället?
Nu tycker jag att du är lite hård...

Visst är inte bc.se expertpanelen här, men att det inte finns folk som har koll motsätter jag mig!

Har bott ett antal år i UK och reser en del ex-UK (alt t. UK från EU) så är inte helt nollställd. Tycker oavsett situation att en rea med optimerad longhaul måste vara bäst. Det går att göra 1340 TP till låg kostnad på 5 dagar. Om detta anses omöjligt är det bättre att göra typ 560 TPx2 med QR och något extra på shorthaul (kostar 25tkr+shorthaul). Alltså i trekkers fall ca 25 lax på två 2 dagars QR runs till asien (afrika eller annat) och en 'vanlig' resa till HEL som kanske kan planeras in med kund.
 

trekker

Medlem
Du anger din hemort til Manchester, hur många på bc.se.no.dk.fi osv. tror du har koll på resor
därifrån? eller ens orkar bry sig?
Varför ställer du inte dina frågor på British Airways | Executive Club - FlyerTalk Forums istället?
Forstar faktist inte alls logiken i ditt inlagg. Ja jag har MAN som hemort, men flyger mest (nastan uteslutande) BA via LHR eller SAS via ARN. Kom inte och sag att folk har inne inte anvander dessa flygbolag och flygplatser. Sen borde du veta att skall man pa en MR sa handlar det anda om positionering och da spelar det val ingen som helst roll om jag positionerar mig till sag DUB fran MAN eller ARN?

Sen sa haller jag hellre till har pa BC, men visst om det ar ett krav att vara bosatt i Sverige for att skriva pa bc.se sa ska jag genast bege mig nagon annanstans.
 

Homer

Medlem
sista meningen föll bort och och skulle varit
eller ens orkar bry sig om när det är Brittiska skolledigheter, bästa kreditkort och annat du frågar om ständigt och jämt.
 

nota bene

Medlem
Då blir det mer logiskt...

Dina inlägg brukar inte vara aggressiva utan provokation!

Dock är inte skolloven så svåra att hålla koll på. Mid-term infaller juni princip samma tid varje år.
 

trekker

Medlem
sista meningen föll bort och och skulle varit
eller ens orkar bry sig om när det är Brittiska skolledigheter, bästa kreditkort och annat du frågar om ständigt och jämt.
Jag vet inte varfor du svarar sa bittert. Har du inte battre saker att gora an att ge dig pa folk i forumet? Jag tror nog aldrig jag fragat om vilka kreditkort som ar bast, jag har full koll pa de som finns, skolledigheterna brukar ofta vara samma som i sverige men jag visste inte att det var forbjudet att fraga om hjalp med peak biljetter. Ovriga saker jag fragar om brukar ofta vara till stor nytta, t ex nar jag borjade flyga one world fragade jag om jag borde kora BAEC eller Finnair Plus. Om du inte gillar mina inlagg och fragor kan du alltid strunta i att lasa vad jag skriver, eller annu battre satt mig pa din ignorelista.

Vet inte riktigt hur roligt detta forumet skulle vara om ingen far fraga nagot? Det ar val battre att fraga en gang for mycket an for lite?
 

FFlash

Medlem
Lite OT men vill bara tacka här alla BC:are, både Homer, Trekker och alla andra som jag fått läsa tips och råd.

Jag började på flyertalk men så fort jag hittade hit så tycker jag finner bättre expertis här än på FT, åtminstone gällande vissa saker såsom:
-Eurobonus, SAS och *
-BA
-Award maximering
-Recensioner, hotell och annat smått, kan vara flere, to name just a few
 
Toppen