Senaste nytt

Hur mycket är BA Gold Guest List (GGL) egentligen värt?

agehall

Medlem
Det låter intressant, tre uppgraderingar utan att ha åkt i högre klass eller tre totalt oavsett resmönster. Känns som ett bra sätt att få kunder att byta program eller allians?

Enligt ryktet på FT (dock bara rykte!) så är det som gäller att när man fått tre uppgraderingar (vare sig det är på en 45-minuters flight eller en 15h flight) så hamnar man sist i kön för framtida uppgraderingar. Så ett het tips är att inte acceptera opups på shorthaul flighter.

Nu är du väl lite negativ? Lite bättre recognition än Guld borde det väl ge?

Ja, jag är riktigt lack på hilton för de behandlar sina diamonds som skit. Jag har konkreta bevis på att golds fått bättre behandling än diamonds vid ett antal tillfällen nu.
 

khybner

Medlem
I år också? Det ryktas ju på FT att efter tre uppgraderingar så åker du ner sist i kön och även Ruby-medlemmar skulle få en uppgradering före dig. Det finns även en del GGLs där som märkt att de plötsligt slutat få upgrades.
Har inte märkt någon skillnad ännu, hoppas det är ett ogrundat rykte.
 

johhenrik

Medlem
Ja, jag är riktigt lack på hilton för de behandlar sina diamonds som skit. Jag har konkreta bevis på att golds fått bättre behandling än diamonds vid ett antal tillfällen nu.
Diamonds eller du personligen bara? När jag var Diamond, som visserligen är många år sen, så tyckte jag helt klart jag blev bättre behandlad än som Gold. Fast jag reste mycket till samma hotell också, så det kan ju ha spelat in såklart. Nåja, det är väl ganska OT för denna tråden inser jag.
 

trekker

Medlem
Efter att ha last vad manga skriver har sa tror jag risken ar stor att GGL kan bli en besvikelse, speciellt om man lagger ner ganska mycket tid och pengar bara for att fa det. Jag tror nog det endast ar vart det for mig om jag skulle vara riktigt nara, gransen for att gora lite extra ligger nog pa ca 4500 TP for mig. Riktigt synd att de tog bort kvalificeringskravet pa 3000 TP 2 ar i rad. Jag tror personligen for mig ar det vart mer att ha bade BAEC Gold samt EBG da jag reser mycket mellan MAN och ARN och endast SAS (och ett norskt bolag) flyger direkt.

CCR kanns coolt om man skulle fa det, men jag tycker att GF ar helt OK sa mer behovs nog inte for mig.

Att jaga ihop GGL bara for att fa ett guldkort till frun som reser mycket sallan och i princip aldrig BA kanske inte ger specillt mycket. Skulle hon resa mer BA kan hon ju lika garna flyga in guldkortet sjalv (t ex en HNL-run med hela familjen sa vi har 4 guldkort).

Jokern ar vad jag vill at, men ska jag lagga 3-4000 pund for att fa jokern kan jag lika garna kopa biljetterna jag skulle skaffa via Jokern direkt.

Hilton Guld brukar racka for mig, vart dock inte uppgraderad senast da hotellet var fullt. Fick inte heller tillgang till loungen da jag inte blev uppgraderad, hade jag fatt det som diamond?
 

johhenrik

Medlem
Efter att ha last vad manga skriver har sa tror jag risken ar stor att GGL kan bli en besvikelse, speciellt om man lagger ner ganska mycket tid och pengar bara for att fa det. Jag tror nog det endast ar vart det for mig om jag skulle vara riktigt nara, gransen for att gora lite extra ligger nog pa ca 4500 TP for mig. Riktigt synd att de tog bort kvalificeringskravet pa 3000 TP 2 ar i rad.
Bara för att slänga in lite mer bränsle på din "ångestbrasa" här: ;)

När du väl kvalat in med 5000TP så är ju återkval sen "bara" 3000, så det är ju bara en gång du måste offra dig lite. Med tanke på ditt reschema verkar ju inte 3000TP vara speciellt ouppnåeligt framöver för att behålla en ganska schysst förmån och komma åt CCR, Joker etc.
 

trekker

Medlem
Bara för att slänga in lite mer bränsle på din "ångestbrasa" här: ;)

När du väl kvalat in med 5000TP så är ju återkval sen "bara" 3000, så det är ju bara en gång du måste offra dig lite. Med tanke på ditt reschema verkar ju inte 3000TP vara speciellt ouppnåeligt framöver för att behålla en ganska schysst förmån och komma åt CCR, Joker etc.
Jag vet - det ar just darfor jag har svar angest over detta....... jag svanger farm och tillbaka hur jag egentligen ska gora, det som talar emot ar att jag nog far svart tidsmassigt att hinna. Jag har dock last att folk fatt 2 veckor extra efter att insamlingsaret avslutats for att ta/behalla silver eller guld - ar detta nagot man kanske kan hoppas pa att fa om man ringer BAEC?
 
Bara för att slänga in lite mer bränsle på din "ångestbrasa" här: ;)

När du väl kvalat in med 5000TP så är ju återkval sen "bara" 3000, så det är ju bara en gång du måste offra dig lite. Med tanke på ditt reschema verkar ju inte 3000TP vara speciellt ouppnåeligt framöver för att behålla en ganska schysst förmån och komma åt CCR, Joker etc.

Det stämmer med 3000 TP i återkval men fortfarande 5000 TP för att komma in i CCR!
 

trekker

Medlem
Har precis bokat in 2 jobbresor till Finland i mars, vilket ger ytterliggare 440 TP och jag tror om jag inte raknat fel att jag kommer hamna pa 3660 TP. Nu borjar det nastan bli for nara 5000 for att inte boka lite extra resor, det ar ju trots allt "bara" 7 t/r resor mellan MAN och HEL. Att BA just lagt upp en rea pa C och F borde ju hjalpa till lite. Fragan ar ju var man bast hittar dessa poang, ska man satsa pa att ta ett GGL pa endast europa resor och kanske endast rutten MAN-LHR-HEL-JOE? Klarar man av att aka med vandande plan pa HEL om man far bussgate (vilket hander lite da och da)? Vore ju smaskens att aka hemifran vid 7 snaret pa morgonen och komma hem samma dag vid 9 pa kvallen med 200 TP i baggaget.
 
Toppen