Hur maxar man Amex Rewards för flygresor/hotell

Diskussion i 'Kreditkort' startad av EBGGOT, 17 December 2014.

1. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vänner,

Nu när Amex stängde ner SAS Amex som företagskort som kommer jag dra in lite membership rewards nästa år.

Jag har tittat igenom villkoren som det verkar vara tufft att konvertera detta till hotell till en bra kurs så det verkar bara vara att glömma. (?!)

SAS och British airways har kursten 11:1 vilket inte heller är jättebra men kanske inte heller dåligt.

Ni som är proffs på detta, hur maxar ni för att få ut så mycket som möjligt av programmet för att kunna flyga för poängen?

2. Amex brukar komma ut med 30 % extra till Avios och EuroBonus under året. Har för mig att boosten för EuroBonus var i April men Avios kommer jag inte ihåg. Skall kolla lite gamla mail från dem och återkommer.

3. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways har jag sett innan men har verkligen EuroBonus haft 30% extra?

4. Homer

Homer Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!