Senaste nytt

Hur man tar sig till Bali på 5 dagar i första klass

Glenn E

Medlem
Imponerande rätter som serverades ombord i ANA F. Dessutom att få äta lyxmåltid i pyjamas:)!
Ja maten var väldigt bra och väldigt bekvämt med pyjamas.
Och med tanke på att en tur och retur Frankfurt - Tokyo i första klass kostar 12500 euro är det ju inte så konstigt att maten är bra.
ANA verkar dessutom bra på att fylla sina första klass stolar. Det var bara en tom på denna flygning.
 

Jonas C

Medlem
ANA verkar dessutom bra på att fylla sina första klass stolar. Det var bara en tom på denna flygning.

Kan nog säkert vara anledningen till varför de släpper så få bonusplatser.

ANA First ser onekligen trevligt ut, men dock lite märkligt att du klagar på att det var en dagflygning. Det är ju på dagflygningar som man hinner maximera upplevelsen. Nattflygningar känns ganska bortslösade så man i princip sover bort hela upplevelsen ;)
 

Glenn E

Medlem
ANA First ser onekligen trevligt ut, men dock lite märkligt att du klagar på att det var en dagflygning. Det är ju på dagflygningar som man hinner maximera upplevelsen. Nattflygningar känns ganska bortslösade så man i princip sover bort hela upplevelsen ;)
Ja jag skrev "dåliga" men jag skulle kanske skrivit "inte perfekta".
Jag ville absolut inte få det att låta som att jag klagade.
Om man inte är nöjd med detta ska man nog sluta flyga.:)
Med tanke på att denna flygning var på 12 timmar hinner man ju med att båte äta och sova.
Men när man landar i Frankfurt är klockan redan över midnatt i Japan och jag blir sömnig då ifall jag inte sovit pga allt annat trevligt man kan göra.
Från Frankfurt till Tokyo avgår flyget 20.45 och landar 16.15 vilket är 08.15 i Frankfurt.
Den ska jag prova om en månad och jag tycker att den tiden verkar bättre.
 
Hur hittade du Ana F till frankfurt? Har inte lyckats göra det genom tex KVS. Släpper dom alla sina bonusbiljetter på ana.co.jp även till EB? Vet ju att LH har 2 veckor innan bara.

Likaså, hur fick du tag på en SQ F? vart kollade du tillgänligheten?

Har nämligen som plan att göra en liknande resa där jag vill få in LH F, ANA F, TG F, SQ F och Air China F. Vet hur man hittar LH F på KVS, likaså TG och Air China är inte så svårt.

Men hur rodda du SQ och Ana?

Johan
 

Glenn E

Medlem
Hur hittade du Ana F till frankfurt? Har inte lyckats göra det genom tex KVS. Släpper dom alla sina bonusbiljetter på ana.co.jp även till EB? Vet ju att LH har 2 veckor innan bara.

Likaså, hur fick du tag på en SQ F? vart kollade du tillgänligheten?

Har nämligen som plan att göra en liknande resa där jag vill få in LH F, ANA F, TG F, SQ F och Air China F. Vet hur man hittar LH F på KVS, likaså TG och Air China är inte så svårt.

Men hur rodda du SQ och Ana?

Johan

Jag tror att ANA släpper mer bonusbiljetter när de har halvårsrapport.
Just nu är det mycket lättare att hitta första klass platser från Paris.
Jag letade upp min resa på ANA tool.
Då fanns gott om SQ F mellan Singapore och Jakarta men på sistone har jag inte sett några SQ F där.
 
Mycket goda viner fast man kan ju söka upp dem på internet.
Jag kan nog säga att de är väldigt bra men inte så väldigt dyra.
Cirka 200 till 300 kronor flaskan.
2009 etude carneros chardonnay.
2004 chateau cos d'estournel.:)
Vinkällaren nästa!

Det är först nu jag läst denna fantastiska rapport! Efter att rest monkey två gånger till Bali blir det Business för första gången dit till sommaren:) First i så många segment förblir en ouppnåelig dröm - tack för att du delar med dig av dina upplevelser!

Om du hittar en Cos d'Estournel för 300 kr är det bara att gratulera - jag kollade på nätet och såg att årgång 2004 går på drygt 900 kr i butik i Singapore.
 

Crater

Medlem
Fantastisk rapport!
Går ingen nöd på dig :p (lite avis tror jag)

Jättekul att läsa iaf! Tack för att du delar med dig.
 

Impendill

Medlem
Dum fråga kanske.. Men kan man boka med EB-poäng och flyga med vilket bolag som helst inom alliansen?
Hur går man till väga?
 

SvartMjolk

Medlem
Dum fråga kanske.. Men kan man boka med EB-poäng och flyga med vilket bolag som helst inom alliansen?
Hur går man till väga?

Det går jättebra. Hur långt poängen räcker ser du här: http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf

Dr.Miles har gjort en bra guide som jag använde till min bokning till sommaren. Guiden hittar du här: http://www.businessclass.se/forum/s...ar-alliance-award-biljetter-med-ana-tool.html

Det finns mer information i andra trådar, så kolla gärna där och ställ frågor så det inte blir för mycket OT här:)
 
Toppen