Hur man snabbast boardar ett flygplan (SvD)

Diskussion i 'Övrigt' startad av mansgru, 5 September 2011.

1. mansgru

mansgru Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Välkommen hit mansgru! Så länge som man har en reserverad sittplats spelar det inte så stor roll för mig i vilken ordning man går på (kan ju hoppas att jag har guldkort å får gå på när jag vill).

3. Haha, frågan är hur man löser det rent praktiskt vid gaten... :)

4. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt teoretiskt. När flygbolagen/passagerarna inte ens klarar av att ha priority boarding för guldmedlemmar.
    "Nu boardar enbart passagerare med A-platser på ojämna rader...". Ha ha.

1 person likes this.
  5. rickardjacobson

rickardjacobson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid en längre flygresa för några år sedan kom jag (enligt mig själv) på den geniala ideen hur man boardar snabbast. Då alla flygbolag vill maximera flygtiden borde det bästa (dock hög investeringskostnad för flygplatserna och nyutveckling av flygplan) vara att ha lösa interiör som man skiftade när planet var vid gate'n. Detta kan liknas vid lastningssätt av Airbus transport flygplan Guppy (se länk nedan) där man "svänger ut" cockpit'en från planet och lastar rakt in. På samma sätt skulle man kunna ha moduler med komplett interiör och bagage. Bortsett från underhåll, tankning etc skulle man på så sätt minimera tiden på plattan till kanske 10 min.

Photos: Aero Spacelines 377SGT Super Guppy Turbine Aircraft Pictures | Airliners.net

6. Varför har man inte separata stolar som finns på Disneyland och sedan mata dem in som maskingevär?

1 person likes this.
  7. Ingelstam

Ingelstam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kompletterande förklaringar på BBC News

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!