Hur många TP för denna bokning?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av robert_06_, 30 Januari 2012.

1. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Knappt ett dygn kvar till avresa och jag har fått en ny resa på halsen som kommer att göras inom 3 veckor.
    Flyger GOT-LHR-BOS-ORD-MCO-JFK-LHR-GOT nu och jag reser i S, O, O, X (O), O, O, S på denna resa.

Om 3 veckor blir det Atlanta och de verkar vara smidigast att ta British Airways dit istället för American Airlines.
    Utgå ifrån samma bokningsklass på nästa resa också, hur många TP kan jag komma upp i då?
    Når jag silver?
    Har en eller två resor till MCO i vår/sommar.

2. Homer

Homer Medlem

Det är ju bara att du använder räknaren på ditt British Airways konto, "Flight calculator" under "Collecting Avios", där du kan se hur mycket poäng och Tier Points du får med British Airways och andra bolag i alliansen t.ex American Airlines(American Airlines), Iberia etc. i olika klasser och för olika sträckor.( American Airlines kallar business First inom USA,)

S och O är discount economy

Last edited: 30 Januari 2012
  3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kalkylatorn funkar bra, men det kan vara lite lurigt och genomskåda bokningsklasser på eco-biljetter. Men har du bokat i World Travaller + så ska det inte spela så stor roll.

Är det en icke flexibel ekonomi ramlar det in 120 TP. Är det en WT+ hela vägen ska det ramla in ramla in runt 280 TP om jag snabbräknat rätt.

4. Homer

Homer Medlem

1 person likes this.
  5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Alla fare-buckets du listar är discount economy utom X. Men sen skrev du O inom parentes. Homer länkar till en ytterst användbar guide gällande British Airways (sammanställd av bl.a. mig själv och min fantastiska kollega Prospero, med bidrag från många medlemmar).

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!