Senaste nytt

Hur många SAS EuroBonus baspoäng på United?

Paby

Medlem
Paby, intressant. Mina "gamla" storköpande arbetsgivare hade andra regler kopplat till "B", men nu är det här så långt bak i tiden att mycket kan ha ändrat sig och det är självklart skillnad på "Published" och "Corporate" priser.

Så nu dubblar jag upp min tidigare statement:
"Not all B-fares are created equal" x 2 :)

Ahh, jag skulle också ha lagt till att mitt statement gäller published fares, inte corporate.

Haha - not equal indeed! ;)
 

pt98ssy

Medlem
Nu har poängen kommit. Och det blev bara 1000 poäng för den delen av resan. Tyckte det var något förvirrande ett tag för att det stod en klass på boardingkortet och en på själva biljetten.
 

agehall

Medlem
Nu har poängen kommit. Och det blev bara 1000 poäng för den delen av resan. Tyckte det var något förvirrande ett tag för att det stod en klass på boardingkortet och en på själva biljetten.

Det är väldigt ofta så att det bara står kabinklass och inte bokningsklass på boardingkortet. Och då givetvis enligt det opererande bolagets nomenklatur. Det är nog bara SAS som kallar economy extra för Y. Andra bolag som har premium economy kallar den för något annat och vanlig ekonomi för Y.
 

Impendill

Medlem
Vet någon hur man ändrar ett redan inlagt FFP-nummer för en kommande resa med United?
Jag skulle vilja ändra från EB till M&S, men det går inte att göra det när jag söker upp bokningen online.
Fältet är låst för ändring.
 

fcx

Medlem
Vet någon hur man ändrar ett redan inlagt FFP-nummer för en kommande resa med United?
Jag skulle vilja ändra från EB till M&S, men det går inte att göra det när jag söker upp bokningen online.
Fältet är låst för ändring.

Kontakta deras kundtjänst i god tid före avresa.

Om du försöker ändra FFP vid incheckningen är risken stor att det går åt pepparn...
 

chazzie

Medlem
Min kompis fick erbjudande att lägga in sitt vid incheckning i Miami, jag hade mitt inlagd sedan länge. Båda fick efterregga flighterna =}
 

fcx

Medlem
Min kompis fick erbjudande att lägga in sitt vid incheckning i Miami, jag hade mitt inlagd sedan länge. Båda fick efterregga flighterna =}

Risken när man gör det är att bytet av FFP inte går igenom när man gör det vid disk, och har poängen kommit in på fel konto är det omöjligt att backa den transaktionen.
 

chazzie

Medlem
Risken när man gör det är att bytet av FFP inte går igenom när man gör det vid disk, och har poängen kommit in på fel konto är det omöjligt att backa den transaktionen.

Det låter inte bra, dock för att förtydliga i detta fall så hade han inget FFP alls registrerat i bokningen.
 
Toppen