Hur många SAS EuroBonus baspoäng på United?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Patrik, 27 Oktober 2011.

1. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

ska flyga lite inrikes i USA men blir inte klok på hur man ser hur många EuroBonus-poäng man tjänar på sträckorna.

På SAS hemsida ser jag att det är baspoäng man tjänar men sen är det bara minimi intjänade som det skrivs något om, inga beräkningsfaktorer eller liknande.

På continental och uniteds websidor har jag luskat ut miles per sträcka, men hur konverterar jag det till hur många faktiska baspoäng det blir hos EuroBonus?

2. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Vilka rutter och i vilken bokningsklass flyger du?

3. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EWR-LAS med CO i Class B
    LAS-ORD med UA får jag inte fram vilken class det är på United. (S?)

4. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ewr-Las = 2227 miles, konverteras till 2300 miles på Eurobonus.
    Las-Ord = 1514 miles, konverteras till 1600 miles men bokningsklass S (25%intjäning) blir 400 poäng till Eurobonus

5. Mr Carter

Mr Carter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hittade en tråd där alla bolag i *A listades med sina respektive boknigsklasser i olika kabiner, men vilka bokningsklasser är det som ger reducerade poäng till EuroBonus? Har letat i forumet men hittar ingenting. Jag tänker främst på UA/CO/US.

6. Mr Carter

Mr Carter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hittade infon på SAS hemsida :)

7. pt98ssy

pt98ssy Medlem

Eurobonus intjäning på United

Hej!

Åkte precis en Class Y flight på United som enligt en flight mile calculator är 955 miles. Då till min fråga, kommer Y (som är premium economy) att ge 100% eller 150% av de 955 ?

8. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen 1500 poäng (flygsträckan avrundas uppåt till 1000, sen 150% av det).

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har med största sannolikhet inte haft bokningsklass Y (det är snordyrt!) utan det är cabin class Y, dvs ekonomi. United har ingen premium ekonomi på så korta sträckor... De har visserligen Economy Plus eller vad det heter, men det är ju ungefär som KLMs economy comfort, dvs ett skämt.

När du ska ta reda på hur mycket EuroBonus-poäng du får när du flugit med ett *A-bolag, får du titta på SAS EuroBonus sidor och leta upp intjäningstabellen för det bolag du flög med, dvs United. Där kommer det att framgå, men du måste ha din bokningsklass, annars går det inte att reda ut.

Last edited: 19 Mars 2013
  10. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    United har svjv ingen riktig premium economy-kabin överhuvudtaget, inte ens på långdistans. Men som du säger så har de Economy Plus, det verkar dessutom finnas på korta sträckor (fanns iaf på IAH-CME, som är 811 miles).

Att det framgår hur många poäng man tjänar på SAS EuroBonus-sidor är väl en sanning med modifikation...:) Kan inte komma på något flygbolag som har så usla och svårtolkade tabeller som SAS när det gäller intjäning på partnerbolag! Hur svårt kan det egentligen vara att göra en "normal" tabell där både % och minimum poäng framgår?

För att återgå till topic:
    Vanligtvis är första kolonnen i tabellerna på SAS hemsida 200 %, den andra 100 % och den tredje 25 %. Men på United är det 200 / 150 / 100 % som gäller. Se om du kan hitta bokningsklassen någonstans i bokningsbekräftelsen. Y och B som är "premium economy" och ger 150 % är vanligtvis svindyra bokningsklasser (typ economy full flex), så om din biljett var billig så blir det troligen 100 %.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!