Senaste nytt

Hur många necessärer har du? (jag har två)

flybob

Medlem
En och samma. Skillnaden är att jag inte tar med skägg-sax + rakhyvel vid korta resor. Deo, tandborste, hårprodukt samt liten tandkrämstub klarar man sig tämligen bra på.
 

agehall

Medlem
Jag kör bara med en. Den är alltid redo för att resa och jag vet att det inte finns några för stora förpackningar i den.

Ska man resa med FruAgehall behöver man dock en separat resväska för hennes necessär.
 

forastero

Medlem
Jag har en liten necessär som jag tidigare när jag reste oftare inte brukade plocka ur mellan resor. Nu när jag behöver den mer sällan (reser oftast över dagen) använder jag en del saker därifrån även mellan resor, men allt får bo på samma hylla i badrumsskåpet så det tar bara någon minut att plocka ner allt igen. Vätskor får åka i en plastpåse, de ryms ändå inte i min pyttenecessär. Tandborsten ryms inte heller men har en plasthätta så den kan åka separat...

Jag har också en större necessär, men använder den sällan eftersom jag tycker den tar upp onödigt mycket plats i väskan. Brukar försöka resa med enbart handbagage.
 

Nemo

Medlem
Har den perfekta necessären från Swissair (innan Swissair gick i konkurs och återuppstod som Swiss), alltid påfylld, alltid redo för resa. Har ett par 1-liters ziplock däri till säkerhetskontrollen. De kollar inte ifall jag har vätskorna i ziplocken men fortfarande inuti handbagaget, däremot vill de rota igenom hela handbagaget ifall vätskorna ligger spridda i necessären.
 
Jar har ingen necessär, tycker de är ohygieniska. Istället använder jag securitys förslutningsbara påsar och byter ut dem för varje resa.
 

MarSecLtd

Medlem
Har en security påse färdigpackad i kabinväskan. Necessären följer endast med när det är semester med familjen och incheckat bagage.
 

ESSA

Medlem
Två necessärer.
Den jag tar med in i kabinen är minimal, egentligen en sån där tygficka man ska hänga runt halsen men jag har tagit bort snöret. Istället har jag två säkerhetsnålar för att fästa denna på framförvarande stolsrygg. (Åker tyvärr mest economy än så länge)

Där i har jag allt jag behöver - Nackkudde, öronproppar, ögonbindel, lypsyl, liten tub handkräm (torra luften), tandborste, liten tandkrämstub från nåt hotell, liten förpackning tandtråd, våtservett.
När jag ska sova åker glasögonen av och ena skalmen åker ner i stora fickan. När jag vaknar vet jag alltid var de är och jag behöver inte oroa mig för att de klämts sönder eller repats.
Tack vare säkerhetsnålarna når jag alltid innehållet även om bordet är nerfällt och brickan står kvar.
 
Toppen