Senaste nytt

Hur många nätter per år bor du på hotell?

Hur många nätter per år bor du på hotell?


  • Total voters
    103
Det brukar bli runt 80-90 nätter i jobbet och 15-20 privat. Bor på Marriott, Radisson och Accor, bytte till Marriott från IHG förra året som primär kedja. Jag brukar inte göra någonting speciellt för att få uppgraderingar, annat än att ibland be om det.
 

MolleX

Medlem
Hade 105 nätter i jobbet och ca 5-10 privat. Uteslutande Radisson förra året men nu Sheraton då jag tröttnade på Waterfront. Bor nästan alltid på samma hotell. Som CCC blev jag alltid uppgradera till bc rum. Nu väntar jag på att bli SPG Platinum inom kort.
 

nilsson

Medlem
- Hur stor del är jobb och hur mycket är privat?
Det är nästan bara i jobbet. Jag kvalar in till SPG Platinum alla år utom ett de senaste 6 åren, så det är minst 50 nätter.

- Vilka kedjor använder du främst?
Scandic i Norden och SPG i övrigt.

- Ditt bästa tips att ordna uppgradering
Jag har aldrig inte blivit uppgraderad som SPG platinum. Nu brukar jag inte bry mig så mycket hur mycket plats det är runt sängen, så det är mest andra saker som lounge-access, gratis wifi, gratis frukost, gratis tvätt etc. som är värdefullt för mig.
 

Alx

Medlem
Hur stor del är jobb och hur mycket är privat?

Jag har årligen ca. 130-150 hotellnätter varav 100% är privat.

Vilka kedjor använder du främst?

Hilton 60%, Radisson 20%, IHG hotels 10%

Ditt bästa tips att ordna uppgradering

Som Hilton Diamond behövs inga tips. Uppgraderingar är garanterade! Jag bokar alltid det allra billigaste rummet och får som lägst Exec floors ofta ännu bättre än så.

När jag bor på övriga hotellkedjor brukar en normaltrevlig inställning (inget överdrivet fjäskande) och försiktig fråga om man har fått ett riktigt bra rum oftast leda till fria uppgraderingar och frukostar som normalt sett inte är några officiella förmåner på de statusnivåer jag har.
 
- Hur stor del är jobb och hur mycket är privat?
max 10nätter om året privat, resterande 200-300 i jobbet.

- Vilka kedjor använder du främst?
SPG, om inte det finns så Marriott. Annars blir det något som ligger "bratill". Tyvärr kan jag sällan styra själv vilket hotel det blir.

- Ditt bästa tips att ordna uppgradering
Lojal mot din kedja, bo alltid på samma hotel även om det finns 10olika SPG att välja.
 

Mr Carter

Medlem
-Hur stor del är jobb och hur mycket är privat?
Totalt blev det 46 hotellnätter under 2013. 28 st i tjänsten samt 18 st privat.

-Vilka kedjor använder du främst?
Bodde mest på Hilton 2013 men även några enstaka nätter på Hyatt, IHG och Rezidor. I år kommer jag nog att ”flytta hem” till Hyatt igen

-Ditt bästa tips att ordna uppgradering
Bor sällan på hotell som erbjuder någonting utöver standardrum att uppgradradera till så jag har inte drabbats av det begäret ännu =) Business Class rum på Radisson Sky City (aktieinnehav) och gratis frukost som Hilton Gold är det jag får ut av mina medlemskap.
 

FF#1

Medlem
Bodde ca 50 nätter förra året på hotel.

-Hur stor del är jobb och hur mycket är privat?
80%jobb 20% privat. Ofta en kombination
- Vilka kedjor använder du främst?
Carlsson, Hilton, BW, IHG i första hand.
- Ditt bästa tips att ordna uppgradering
Kontakta hotellet i förväg och fråga om det går att uppgradera, om inte så fråga snällt igen vid incheckning.
 
Bodde ca 60 nätter på hotell förra året

- Hur stor del är jobb och hur mycket är privat?
80% Jobb 20% Privat

- Vilka kedjor använder du främst?
Accor utanför Sverige och Elite inom Sverige

- Ditt bästa tips att ordna uppgradering
Skaffa Premium kort via tips på BC, fråga snällt vid bokning, fråga snällt vid incheckning.
Funkar inte detta så kan man köra denna fuling.... (rekommenderas endast om man inte ska bo där igen.....)
Hitta något som inte funkar, något du inte är nöjd med och gå ner och klaga, kräv kompensation och ett nytt rum. Oftast får du ett "premium" rum istället.
 

Valley

Medlem
Uppskattningsvis 50/50 mellan jobb och privat

Radisson, B W, Hilton och en del hotell som ingår i Svenska Möten

Gör inget speciellt för att bli uppdraperad. Brukar skicka ett mail till hotellet och påminna dem om statusen.
Skall bli intressant att se hur B W gör med uppgradering för min nästa vistelse. Hotellets svit ser faktiskt riktigt trevlig ut.
 

Ricci

Medlem
Svårt .....då det ändras från år till år...

Privat: 30-40 nätter
Arbete: 40-120 nätter (och ibland lite mer)
 
Toppen