Senaste nytt

Hur många memoryspel har ni hemma?

Börnen

Medlem
Jag reser ofta med familjen och fru och barn uppskattar verkligen EBG förmånerna. Sonen (nu 4,5 år) brukar fråga när vi ska gå till pappas väntrum. Men det jag tänkte skriva om här är utbudet på "tidsfördriv" som barn får ombord. När sonen var runt 2 fick han oftast en bil eller ett litet gossedjur. När han var 2.5 år fick han ett pussel med 50 bitar på en atlantflygning :) Numer får han i princip alltid ett memoryspel och ett set med "magic stickers". Det har blivit en grej att samla dessa, i år har sonen fått ihop tio stycken (fyra gånger fick han en Bromsebok istället). På lördag har han chansen att få två till.
Min fråga till er andra som reser med barn. Hur många memoryspel har ni hemma?
 
Nu har jeg selv været barn for ikke alt for længe siden og jeg har en mængde legetøj hjemme jeg har fået ombord.
Samlingen tæller alt fra SAS MD-80 i LEGO model større, mindre lego fly, et antal bamser, malebøger og my flight logbook til spillekort og klistermærker.

Det er ikke det hele der er fra SAS, men en hel del er.
 
Vill du sälja? Eller så kan du komma över någon kväll så kan vi leka med planet. Jag kan ta med min TK A321.

Jeg tror ikke de(n) har nogen speciel værdi længere. Jeg(vi) har en enorm mængde lego der er blandet godt sammen, men jeg skal se om jeg ikke kan sætte den sammen. Der er måske endda et par stykker, men jeg er meget usikker på om alle dele stadig findes.

Edit: Hvis jeg får sat den sammen kunne det da være hyggeligt at lege lidt med Lego, snart længe siden jeg sidst var igang :)
 
Last edited:

Börnen

Medlem
Vi är på Legoland nu, legopåse på kudden vid inchckning på hotellet, sen vann sonen en stor låda i en tävling. Han gillar Legoland Hotel bättre än SAS nu :)
 
K

KavlingeDude

Guest
Försökte in i det längsta att undvika att flyga med mina barn. Om det inte gick så fick det bli dubbel dos postafen.
 

rvarttinen

Medlem
Har haft några stycken under årens lopp ... snyggast och mest praktiskt var ett från Singapore Airlines, tror jag fick den 89 eller 90, flygvärdinnan delade ut dessa till alla i affärsklass. Så det blev några förvånade miner.
Svaret på frågan blir ändock: inga alls, alla jag fått har passats vidare till andra, mest kompisar med barn.
 
Toppen