Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

28, men jag har hittills missat en massa enkla i Europa som Belgien, Holland, mfl. Har mestadels varit på privatresa någon vecka i varje.
 

varva77

Medlem
51, har ytterligare 3 bokade nu under hösten. Skall bli minst 3 nästa år om jag inget bokas av. "Pinnar" travel map på Triipadvisor. Kul grej och ett tips om någon vill hålla enkel koll och få lite statistik.
 
Last edited:

agehall

Medlem

Jo Lilja

Ny medlem
Har varit i 48 länder enligt FN-listan. Endast ett nytt land det senaste året. Inser att jag numera tenderar att åka till länder som jag varit i tidigare. Kanske måste ändras.
 

Charlie D

Medlem
Den där uppdelningen är ju smått löjlig och deras krav på att "besök" är ju inte heller helt bra om du frågar mig. Jag orkar inte räkna just nu, men jag är rätt övertygad om att jag når 100+ enligt deras sätt att räkna.

Ja, besöks biten är lite skum. Dock är uppdelningen tämligen relevant, då det i samma länder kan finnas stora skillnader mellan områden.
 
Får det till 30. Har avstannat avsevärt, bara ett nytt i år och övriga var/blir kära återseenden. Tack vare BC siktar jag på resa till några nya i F under 2017 :)

Australien, Danmark, Cypern, Finland, Fiji, Frankrike, Indien, Indonesien, Italien, Kina, Malaysia, Maldiverna, Monaco, Mongoliet, Norge, Nya Zeeland, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sydafrika, Thailand, Tjeckien, USA, Ungern, Vatikanstaten, Vietnam, Österrike.
 

Timmy

Medlem
17 länder men kommer nå 20 under nästa år hoppas jag.
Sverige,Norge,Finland,Danmark,Tyskland,Nederländerna,Belgien,England,Frankrike,Italien,Österrike,Tjeckien,Slovakien,Kroatien,USA,Sydafrika och Hong Kong.
 
Toppen