Hur många kort av resp. färg per SAS-flygning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av miramax, 23 April 2014.

1. miramax

miramax Medlem

Hur stor andel av passagerarna har egentligen vilken status?

De alternativ jag tänker på är:

-Ett gäng åker utan kort öht.
    -Eurobonus Member
    -Silver
    -Guld
    -Diamond
    -Star alliance gold

2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj, känns som "hur långt är ett snöre?". Varierar oerhört mellan linje, veckodag och tid. Vi har flera exempel i andra trådar på flighter där det är närmare regel än undantag med EBG - men vilken linje har minst antal statuspax, tro? Någon sommarlinje till Medelhavet?

3. Mr.Smith

Mr.Smith Medlem

Linjer som Stockholm-Göteborg och Stockholm-Köpenhamn har nog väldigt många status PAX. Speciellt mån-fre ialla fall.

Lär krävas lite statistik från SAS om man ska bena ut det här, inte så troligt ;)

4. Helt omöjligt att veta tror jag. En fredag eftermiddag CPH-ARN skulle nog kanske ha 50 EBG/EBD bara på en avgång?

Jag råkade "se" det lilla manifest som en Lufthansa purser har ombord. Där namnges SEN och HON först på listan. Av 16 i C var jag ensam SEN och endast en NH*S fanns med annars :)

Det kan ha varit så illa att jag var ensam även i Y med tanke på att A321an mellan FCO-FRA var fylld med kanadensiska ungdomar och japanska turister. Ja utöver 3 lite märkliga och pampiga afrikanska herrar som åkte Lufthansa F senare

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bara lyckats komma över ett manifest en gång, vilket var för två år sedan på ARN-CPH. Flygningen var överbokad i Economy och det fanns ett dussintal EBG ombord (de flesta satt i Economy Extra), omkring 10 EBS en Lufthansa FTL och en Star Gold dvs jag.

Detta var en lördagsflygning och jag antar att antalet EBG är högre under veckodagarna.

6. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvis man kigger på hvordan prioboarding fungerer på CPH-ARN og vv. må alle være *G/EBD/EBP....

6 personer gillar detta.
  7. Nystrom

Nystrom Medlem

Kan ju bidra med lite underlag från en flygning ARN-LLA för ca 6 månader sedan. 5 EBP och 73 EBG, sedan tyckte inte pursern att det var intressant längre. Vi var 118 pax ombord varav en infant......

8. Mr.Smith

Mr.Smith Medlem

ja Kiruna-Stockholm bör också ha en stor del pendlare som är EBG/EBP.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror det är mer än så. Och på ARN-GOT lär det vara i princip 90%+.

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Infanten var väl EBP antar jag.

8 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!