Senaste nytt

Hur många kommer att flyga mer med SAS när nya kabinerna introduceras?

micsjo

Medlem
Som mitt resmönster kommer att se ut så passar CPH-SFO mig ganska bra, deras slot i SFO är riktigt bra vid ankomst.

Som en del kommenterat är priset lite problemet. Det är för dyrt i SAS Business. Nästan alltid billigare med LH/LX eller andra. Jag måste ändå göra ett byte eftersom jag utgår från ARN så om det är CPH eller FRA eller MUC eller ZRH eller...Flen international airport spelar ingen roll.

Nu är det kanske inte ett problem för SAS eftersom de uppenbarligen (nästan) alltid fyller business, därav de höga priserna.

Men för att svara på huvudfrågan - flyga mera med ny hårdvara? Jag ser fram emot den - den nuvarande är svårt sliten och skärmarna i IFE är skämtusla - men mer? Tveksamt. Snarare så att ny hårdvara får mig att stanna kvar mer.
 
Finns ingen anledning att flyga SAS. Slutade for manga ar sedan. Flog da bade business och economy mellan Stockholm - Bangkok. Blev urtrott pa dalig service och bot till Thai Airways som jag haller fast vid sedan dess.
 

DeWi

Medlem
Håller och kollar efter en award resa till Japan med EB. Tänkte vänta in och se lite hur fort de kommer att lyckas med uppgraderingen innan jag bestämmer mig, kanske ena vägen med SAS .
 

Badger

Medlem
Ja, jag kommer nog flyga lite mer med dem. Sist jag flög longhaul så märker man hur efter de ligger bl a med IFE som känns gammal.
 

Jonas C

Medlem
Nu är det kanske inte ett problem för SAS eftersom de uppenbarligen (nästan) alltid fyller business, därav de höga priserna.
Jag får snarare intryck av att de fyller kabinen med diverse upgrades. Så var det iaf i februari när jag flög EWR-ARN. Fick se seatmap i loungen som visade 22/34 stolar upptagna, men väl ombord blev varenda stol upptagen.
 

palmen

Moderator
Jag får snarare intryck av att de fyller kabinen med diverse upgrades. Så var det iaf i februari när jag flög EWR-ARN. Fick se seatmap i loungen som visade 22/34 stolar upptagna, men väl ombord blev varenda stol upptagen.

Utan att ha stenkoll tror jag att kommentaren avsåg SFO-linjen och inte EWR till/från ARN. När jag åkte hem från SFO i våras var det stört omöjligt att betala cash/poäng för att uppgradera från economi enligt de som försökte (hur min OT gick igenom vet jag dock inte). Planet var fyllt till sista plats i både business och plus.
 
Någon som vet när vi kan förväntas få de nya sätena i luften? Kommer det bli A340 eller A330 som kommer först? Sökt på samtliga Longhaul i vår och enligt KVS Seatmap så har alla gamla layouter. Kan det vara så att januari 2014 inte håller utan att det renoverade kärrorna kommer senare?
 

agehall

Medlem
Säger bara en sak: SÖK.

I korthet; A340 är först ut och renoveringen startar Q1 2015. Seatmaps kommer nog att uppdateras först när SAS vet exakt när ett visst plan får ny config. Tills seatmaps är uppdaterade ska man anta att man får gamla produkten.
 
Toppen