Senaste nytt

Hur många kommer att flyga mer med SAS när nya kabinerna introduceras?

A

Aurora

Guest
Kommer säkert att testa,men det är såklart en prisfråga för våra privata resor och jag tror inte SAS kommer konkurrera med BA och LX till Asien runt 14-15k.

Prismessig vet jeg inte, men jeg har testet Swiss business class, samt prøvesittet og sett på businessclass-setet til SAS i Frösundavik - og helt uten å være partisk så er SAS et mye bedre produkt. Skal ut og teste Lufthansas nye business class ganske snarlig, men med "fotflørten" som Lufthansa har lagt opp til har jeg vondt for å se hvordan den er noe bedre. Så om man kun ser på kabin stiller SAS foran både Swiss og Lufthansa så fort de får oppgraderingene i gang. IMO :)
 

Jonas C

Medlem
Skulle gärna vilja testa SAS nya Business, men tyvärr är priserna i överkant. Det är svårt att konkurrera prismässigt när TK erbjuder biljetter till Asien för 10-12000kr i Business.
 

Ricci

Medlem
Jag kan tänka mig att gå över till att flyga med SAS långt igen, men SAS måste också titta på hela konceptet ombord inte bara "ny hårdvara". Idag flyger SAS många gånger med minimi crew vilket går ut över servicen. Detta påverkar förstås också vilket flygbolag man väljer (att flyga långt med).
 

Storsteffe

Medlem
Jag kan tänka mig att gå över till att flyga med SAS långt igen, men SAS måste också titta på hela konceptet ombord inte bara "ny hårdvara". Idag flyger SAS många gånger med minimi crew vilket går ut över servicen. Detta påverkar förstås också vilket flygbolag man väljer (att flyga långt med).
Servicen har jag aldrig haft nått större problem med i SAS business förutom att jag inte fick nån skumpa före start sist ;), var iofs 2012. Däremot håller jag med om att helheten inte räcker till. Den nya hårdvaran är bra nog men inget unikt. Pris, linjenät och tidtabeller spelar större roll i längden för mig.
 

Gurkan

Medlem
Jag instämmer med andra i den här tråden och säger att priserna för business är tyvärr lite i överkant jämfört med andra bolag som redan visat på god service samt bra utrustning. Antingen får SAS verkligen höja standarden eller sänka priserna för att dem skall bli aktuella för min del.
 
Jeg vil aktivt vælge SAS til når de nye kabiner er kommet på en fornuftig del af flåden - om det også bliver sådan i det lange løb er i høj grad op til SAS.
 
Toppen