Senaste nytt

Hur många gånger får man utnyttja frukostbuffén på hotell?

Skulle du kunna tänka dig att äta två frukostar när frukosten ingår i priset?

  • Ja, frukosten ingår ju i hotellpriset, och då har jag rätt att äta hur mycket och när jag vill

    Votes: 21 50,0%
  • Ja, jag vet att det är fel, men jag kan tänka mig en kopp kaffe och något litet som andrafrukost

    Votes: 8 19,0%
  • Nej, jag vill men är för rädd för att någon skall uppmärksamma det

    Votes: 1 2,4%
  • Nej, har man väl gått från matsalen har man förbrukat sin rätt att äta mer frukost

    Votes: 12 28,6%

  • Total voters
    42
Som småbarnsförälder till morgonpigga barn har det länge varit mer regel än undantag att hänga på låset när frukosten öppnar kl 6 el. 7. Sen runt 0930 är det ju dags för mellis , och då har det varit enkelt att gå ner igen. Rätt eller fel, smidigt är det i alla fall!
Det var på grund av ovan nämnda scenario som jag startade tråden. Jag har aldrig någonsin tidigare överhuvudtaget tänkt i dessa banor. Nu när vi varit iväg med barnen i tre månader har ju det du beskriver hänt.

Jag vet inte heller om det är rätt eller fel, men tycker det är en intressant fråga. Moraliskt så tycker jag nog det är fel. Framförallt om man jämför med frukost man betalar på plats.
 

pferdgarten

Medlem
Som noen andre pleier jeg å spise en liten frokost tidlig om morgenen, deretter en treningsøkt, deretter den andre bespisningen.
 
Toppen