Senaste nytt

Hur många flighter per år flyger du?

Hur många flighter per år flyger du?

  • 0-10 flighter

    Votes: 22 9,8%
  • 10-25 flighter

    Votes: 56 24,9%
  • 25-50 flighter

    Votes: 56 24,9%
  • 50-100 flighter

    Votes: 62 27,6%
  • 100-200 flighter

    Votes: 21 9,3%
  • Mer än 200 flighter

    Votes: 8 3,6%

  • Total voters
    225

Paby

Medlem
Jag flyger en hel del, men helst inte SAS. :cool:

Haha! Det här är kraftigt OT men det där fick mig osökt att tänka på en anekdot om när en av bröderna Rausing och Kamprad träffas på en middag.
Kamprad vände sig plötsligt till Rausing med en bekymrad min.
- "Du Rausing, jag har börjat bli orolig för min personals vanor."
- "Jaså, på vilket sätt då?", frågar Rausing vänligt och lyssnar uppmärksamt
- "Dom vill bo på Hilton när dom är ute och reser till exempel."
- "Jaså, jaha... Ja, finns det inget bättre så får dom väl bo där."

;)
 
Last edited:

Nystrom

Medlem
Jobbpendlar Luleå-Stockholm, i regel 4 segment/vecka. Utöver det blir det ca 5-10 resor inom Europa och två till USA. Håller mig alltid till Star Alliance så att man slipper stå med lång näsa om mr Murphy är resesällskap.....
 
Önskar att det hade varit lite mer flighter per år, men jag ligger mellan 10-25 där resandet oftast går till Tyskland (CGN, TXL), Storbritannien (LHR) och några USA. Sedan blir det alltid några inrikes GOT-ARN varje år.
 

gusten

Medlem
Varje vecka ARN-HEL-ARN med KF, samt ganska ofta ARN-LHR och FRA, MUC, CDG, OSL. Numera också regelbundet till KEF. Mestadels SK. 90-100 segment/år ungefär. Inte så ofta långlinjer numera, då och då på semester bara.

Åkte FRA-ARN häromdagen med LH och visst är Airbusen avsevärt bekvämare än 737.
 

Traveller

Medlem
Använder mig av Flightdiary (Flightdiary) för skojs skull. Så här långt har det i år blivit 115 flighter vilket lär innebära att innan året är
slut har det avverkats ungefär 130/135 stycken. Flyger MER ÄN GÄRNA SAS för vår nationalklenods skull. Viktigt att ha ett eget flygbolag. Det är dessutom riktigt roligt att se att det nu har kommit in nya stjärnor ombord, ny yngre kabinpersonal som flitigt och med ett leende på läpparna serverar och hjälper till. För några dagar sedan då jag skulle flyga ARN-LHR och kom in i kabinen kände värdinnan igen mig och utbrast
"syns det att jag varit på kurs"? Så log hon stort. Tydligen går personalen på SAS på någon slags charmkurs nu. Hon fortsatte, "så nu skall vi i
vi inte bara le mot sådana som dig (Pandion) utan mot alla kunder".. Så, tydligen arbetar SAS på att förbättra sin image än mer.

Må gott, vi syns i launchen...
 

Bamsefar

Medlem
Oj denna tråd har jag missat.

Känns lite som om jag skiljer mig lite från flertalet. Flyger nästan enbart på USA från Stockholm. Både östkust och västkust. Blir minst fyra arbetstrippar och minst två privat, och då gärna Hawaii. Hawaii är nämligen mina drömmars öar! I vilket fall, USA bli nästan alltid multisegment, dvs direkt finns inte. Så runt sex sju segment per tripp...

Tidigare i karriären så pendlade jag på Europa som bas, då vill jag tro att det var minst 200 segment per år, troligen runt 300. Man kan säga att något privatliv, ja det hade jag inte på den tiden. Ingen tjej orkade med mina resor, inte ens när jag vände resorna så att de fick komma dit jag var för en helg eller en vecka... Jaja man kan inte leva på gamla resor ;-)
 

ALU

Medlem
Blir i år kanske 30-40 flighter då jobbresandet ökat avsevärt under hösten. Det är dessutom självvalt vilket gör det hela ännu bättre! :)

Privat har jag säkert ett 20-tal inom Europa per år, samt en eller två intercontinentala, oftast till Australien. Vilket påminner mig om att det är dags att boka nu igen...
 
Toppen