Senaste nytt

Hur många flighter per år flyger du?

Hur många flighter per år flyger du?

  • 0-10 flighter

    Votes: 22 9,8%
  • 10-25 flighter

    Votes: 56 24,9%
  • 25-50 flighter

    Votes: 56 24,9%
  • 50-100 flighter

    Votes: 62 27,6%
  • 100-200 flighter

    Votes: 21 9,3%
  • Mer än 200 flighter

    Votes: 8 3,6%

  • Total voters
    225

ErikOM

Medlem
Jag reser i princip 1 gång/vecka och då oftast till OSL, HEL, CPH, TXL eller MOW. Emellanåt blir det även resor till LHR eftersom min chef finns där :). Mitt förstahandsval är SAS, för som EBG underlättar tillgång till fast track och lounger väldigt mycket.

Med fru, två småbarn + hundar hemma så blir det förövrigt oftast första flighten ut, stanna över 1 natt och sedan sista hem.
 

agehall

Medlem
Jag är lite besviken på att vi bara är 7st hitintills som gör mer än 100 flighter på ett år. Borde det inte finnas ett gäng EBPer här som flyger mer än 100 flighter??
 

mry

Medlem
Jag resar typ en gång i månaden, oftast bara inrikes men några gånger till CPH för att det är billigare än MMX. Sen brukar jag göra två resor inom europa per år samt sista åren har jag gjort en resa per år till Las Vegas. I princip dara semester resor då jag reser max en gång per år tillStockholm med jobbet.. förra året gjorde jag exakt 40 resor med sas och 3 resor med andra bolag.
 

campaigner

Medlem
Ca 60-70 segment per år. Den övervägande majoriteten är jobbresor inom Europa med SAS eller Lufthansa (enstaka undantag, som TAP och BA). Ett par interkontinentala jobbresor per år med Star Alliance-bolag. Ett par europeiska semesterresor med Star Alliance, och ett par interkontinentala semesterresor med Star Alliance eller British Airways. Utgångspunkterna är München och Köpenhamn.
 
De som reser över 200 flighter per år måste vara "tvungna resenärer" snarare än "medvetna resenärer"...

möjligt..jag gör allt för att komma hem varje kväll istället för att bo på hotell..med tanke på att jag bara har exakt 9 min till terminal 5 från min dörr hemma så blir det väldigt mycket dagsresor då tickar det fort upp i antal legs..
 

Sakoz

Medlem
För min del varierar det en hel del men 50-75 segment blir det väl,

ARN-HEL-VAA
ARN-CPH
ARN-GOT
ARN-OSL-AGP

Och longhaul ca 2 till 3 ARN-CPH-BKK och 1 till 2 ARN-EWR

Nu var det enbart SK metall jag listade men i bland väljer jag LH och stannar på lite andra plaster också.
 

cmj

Medlem
Är frekvent resenär MUC-CPH. Oftast direkt, men ibland via ZRH. Är man sent ute med att boka så kan man oftast boka billigt i både
economy och business via Zurich med Swiss. Saknar dock Travel Pass, enligt SAS så är det tyskarna som trilskas.
 

Sandberg

Ny medlem
Dryga 100 flighter sista 12 mån, annars kring 60-80 senaste åren. Med jobbet 5-6 resor till och runt i Asien, 2-4 till och runt i Usa, sedan en massa farande i Europa och några turer inom Sverige. Semesterflygningarna är betydligt färre men jag har en plan för att få en bättre balans :)
 
Toppen