Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

palmen

Moderator
SAS skriver själva i villkoren för uppgraderingar:


Eurobonus villkor säger också


Så det är för mig helt glasklart att det varken ska gå att uppgradera awards eller att man ska kunna få poäng på dessa. Allt annat är fel som man inte ska räkna med.
Läser man 2.3 reglerna hårt så ska ju i så fall inte plusgrade ge poäng för nya klassen heller.
På plusgrade står det ju uttryckligen att man får poäng för den nya klassen och om det nu går att göra plusgrade på en bonusbiljett så (vilket det går med SAS) så bör man även få poäng för nya klassen. Att det kanske är ett misstag att det går att uppgradera awardbiljetter via plusgrade är ju dock något som SAS får stå för då de erbjuder möjligheten.

Men som sagt, bäst är att vara tyst om detta och att absolut inte ringa och prata med SAS om detta. Går det så går det och det har ju beviserligen gått för någon att få dessa poäng.
 

Juancarlos

Medlem
Hur räknar jag ut antalet Eurobonuspoäng som jag tjänar när jag reser med en Star Alliance partner, är det antalet Miles * med 100% eller 150%? Hittade Business biljetter till Bangkok med Turkish i Januari för 12000SEK och vill veta om jag når Diamond nivå på den resan :)
 

Canadien

Medlem
Hur räknar jag ut antalet Eurobonuspoäng som jag tjänar när jag reser med en Star Alliance partner, är det antalet Miles * med 100% eller 150%? Hittade Business biljetter till Bangkok med Turkish i Januari för 12000SEK och vill veta om jag når Diamond nivå på den resan :)
Det beror på bokningsklass på biljetten. Har du J ger den enbart 100%, d v s 1*antal miles, avrundat uppåt till närmsta hundralapp. Har du C, D, K eller Z ger de 150%, eller 1.5*antal miles.
 
Toppen