Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

palmen

Moderator
Gick bet direkt. Hur i hela hälleflundran fungerar gcmap ?
Var nog sjuk den lektionen. Ellers beror det på att en Pink Gin slunkit ner :p
Du fyller i IATA-koden för de flyg du ska göra.
KSD-FRA-EWR-MUC-FRA-KSD (framgår inte vilken flygplats i New York du flyger till så jag valde Newark)
Klicka sedan på Map eller Distance så får du fram distansen för varje flight.
upload_2017-1-13_20-6-28.png


K på lufthansa ger 25% av flugna miles på longhaul och 125 miles på flighter inom Europa
 

Valley

Medlem
Då kommer vi till den stora frågan.
Är det värt det ?
För med K-biljett lär jag ju vara rökt att försöka uppgradera Frankfurt - New York eller New York Frankfurt.

Utifrån ett pengaperspektiv om jag tänker envisas att åka från Karlstad så är alternativtet att för ca 500,- mindre åka Karlstad - Frankfurt - Munchen
Har inte själv lyckats finna ut hur jag gör för att försöka boka en klass från Karlstad och en annan från Frankfurt eller New York
 

palmen

Moderator
Då kommer vi till den stora frågan.
Är det värt det ?
För med K-biljett lär jag ju vara rökt att försöka uppgradera Frankfurt - New York eller New York Frankfurt.

Utifrån ett pengaperspektiv om jag tänker envisas att åka från Karlstad så är alternativtet att för ca 500,- mindre åka Karlstad - Frankfurt - Munchen
Har inte själv lyckats finna ut hur jag gör för att försöka boka en klass från Karlstad och en annan från Frankfurt eller New York
Om du åker pga poängen är det totalt ovärt.
Gör du denna resa så är inte poängen något man ska ta allt för stor hänsy till då det är så lite men bättre med några få poäng än inga alls.
 

Valley

Medlem
Om du åker pga poängen är det totalt ovärt.
Gör du denna resa så är inte poängen något man ska ta allt för stor hänsy till då det är så lite men bättre med några få poäng än inga alls.

Uppenbart.
Då behöver jag en annan klass än K. Annars är jag fortfarande väldigt intresserad av att få hem en pava Brooklyn Gin :)
Men som står i annan tråd tar jag tacksamt emot roliga förslag för denna lilla tur. Jag kan åka via Asien också om det är värt det :D
 

agehall

Medlem
För med K-biljett lär jag ju vara rökt att försöka uppgradera Frankfurt - New York eller New York Frankfurt.
Om du ska uppgradera så är du fel ute från början. Det krävs riktigt höga bokningsklasser för att du ska kunna uppgradera och då kan du lika gärna köpa business direkt.
 
Toppen