Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Thornado

Medlem
Hur fungerar detta? Vilken typ av köp kan man räkna till status och vilka kan man "bara" använda till resor?

Poäng från "köp", dvs t.ex. från kreditkortsanvändning kan bara användas till resande. Statusgrundande poäng får du bara av att faktiskt flyga (undantaget är om du skaffar Amex Elite då det ger 20000 statusgrundande poäng (som dock INTE kan användas till att resa) per år).
 
Poäng från "köp", dvs t.ex. från kreditkortsanvändning kan bara användas till resande. Statusgrundande poäng får du bara av att faktiskt flyga (undantaget är om du skaffar Amex Elite då det ger 20000 statusgrundande poäng (som dock INTE kan användas till att resa) per år).
Tack för förklaringen! Då har jag bättre koll på det och hur jag kan nyttja det..
 
Kan man registrera sitt eurobonusnummer på en bokning som någon annan har gjort som man själv inte åker med på?

Samt får man poängen först när resan är genomförd eller betald?
 

agehall

Medlem
Efterregistrea kan du göra, men du kommer inte att få något för det, förutom troligen att du riskerar att bli utkastad från Eurobonus om du försöker dig på det flera gånger.
 
Efterregistrea kan du göra, men du kommer inte att få något för det, förutom troligen att du riskerar att bli utkastad från Eurobonus om du försöker dig på det flera gånger.
Därav min fråga, eftersom man kan ge bort poäng osv så kanske det hade varit okej också.
Jag är absolut inte ute efter några "fula" poäng men vill heller inte missa några.
 
Toppen