Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Kan jag räkna med några EB-poäng för detta?

ARN to FRA Lufthansa 6227 (operated by SAS 635)
FRA to LIS Lufthansa 1168

LIS to MUC Lufthansa 1791
MUC to ARN Lufthansa 2420

Alla i "Business Z"
 

fcx

Medlem
Kan jag räkna med några EB-poäng för detta?

ARN to FRA Lufthansa 6227 (operated by SAS 635)
FRA to LIS Lufthansa 1168

LIS to MUC Lufthansa 1791
MUC to ARN Lufthansa 2420

Alla i "Business Z"

Absolut. Utgår från att det är Z på Lufthansa som är bokat.

Z bokat på Lufthansa brukar mappas till Z på SAS, vilket ger 2000 poäng. Det kan dock hända att det blir J, vilket bara ger 1500 poäng.

Segmenten på Lufthansa är lätta att räkna. Z ger fast intjäning till Eurobonus om 1250 poäng per sträcka (internationellt, Europa).

Så, det blir totalt 5750 eller 5250 poäng.
 

AABack2ARN

Medlem
Flög tidigare i månaden Stockholm-Zurich-Madrid tur och retur med en biljett bokad hos Swiss.

Alla flighter LX marketed men segmenten mellan Stockholm och Zuirch t/r var SK operated.

ARN-ZRH LX marketed SK operated
ZRH-MAD LX marketed LX operated
MAD-ZRH LX marketed LX operated
ZRH-ARN LX marketed SK operated

Utresan var bokad i Z-klass och hemresan i D-klass

På SAS-flygen mappades Z respektive D om till den kategori SAS Plus som ger 1500p. På ena boardingkortet stod S-klass vilket verkar stämma.

För samma resa förra året mappades LX Z-klass om till SK Z (dvs det som klass som business).

Med andra ord man vet aldrig hur codeshare lotten faller just denna gång. Men lite surt var det för jag räknade kallt med att åtminstone D-klass biljetten borde gett 2000p :(
 

HighFlyer

Medlem
Jag förstår inte riktigt hur jag skall tolka SAS information om intjänande av bonuspoäng med Air China. Jag flyger business (Z-class) t o r Paris (CDG)-Auckland (AKL) via Peking. Ca 11 500 miles enkel. Resan sker dec/jan 2016/17. Hur mycket poäng tjänar jag egentligen, är det 200 % d v s miles *2 eller någon helt annan poängsumma? Stort tack för svar från någon kunnig.
 

palmen

Moderator
Jag förstår inte riktigt hur jag skall tolka SAS information om intjänande av bonuspoäng med Air China. Jag flyger business (Z-class) t o r Paris (CDG)-Auckland (AKL) via Peking. Ca 11 500 miles enkel. Resan sker dec/jan 2016/17. Hur mycket poäng tjänar jag egentligen, är det 200 % d v s miles *2 eller någon helt annan poängsumma? Stort tack för svar från någon kunnig.
All info finns här
EuroBonus partners - Air China - SAS

Z ger 125% intjäning av flugna miles, och det delas upp per sträcka och avrundas till närmsta hundratal
 
Toppen