Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Dr. Miles

Expert
Flög du med ET just mellan DUB-LAX? Har nämligen inte sett att "P" går att boka på andra sträckor med ET.
Att boka vet jag inte men P klass finns på många Ethiopian Airlines flygningar.
Kanske P klass används till företagsavtalpriser eller resebyrås speciallpriser?

Kod:
ET  725 
ARN 16/03/02 20:15 
ADD 16/03/03 7:31 
788
C7 J7 D7 P7 Y7 G7 S7 B7 M7 K7 L7 V7 H7 U7 Q7 T7 W7 E7 O7
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har två bokningar med rutten GOT-CPH-LHR-CPH-GOT, dvs jag och min fru och vår femåring på en bokning och våra tonårsdöttrar på den andra bokningen som är under youth fare, jag har angett mitt EB kort som intjäningskort på båda bokningarna så min fråga är kommer jag få poäng för båda bokningarna eller bara den ena ?

/Andreas
 

NotRyan

Medlem
Jag har två bokningar med rutten GOT-CPH-LHR-CPH-GOT, dvs jag och min fru och vår femåring på en bokning och våra tonårsdöttrar på den andra bokningen som är under youth fare, jag har angett mitt EB kort som intjäningskort på båda bokningarna så min fråga är kommer jag få poäng för båda bokningarna eller bara den ena ?

/Andreas
Du tjänar bara poäng för DIN biljett, inte för din fru eller någon annan heller.
 
Jag har två bokningar med rutten GOT-CPH-LHR-CPH-GOT, dvs jag och min fru och vår femåring på en bokning och våra tonårsdöttrar på den andra bokningen som är under youth fare, jag har angett mitt EB kort som intjäningskort på båda bokningarna så min fråga är kommer jag få poäng för båda bokningarna eller bara den ena ?

/Andreas

Du tjänar bara poäng för DIN biljett, inte för din fru eller någon annan heller.
Om du registrerar familjekonto så får du poäng för allihopa. Alla i familjen måste ha separata konton för sig själva, som ni sedan kopplar ihop till ditt. Det är dock endast din egen resa som är statusgrundande. Om du anger ditt EB-kort för andra personer så blir det inga poäng där som NotRyan skriver ovan.
 

kajjan85

Medlem
Ger samtliga internationella flyg med Avianca 100% intjäning? Ser ut som så på Eurobonussidorna, men mycket har ju varit väldigt otydligt där ibland.
 

palmen

Moderator
Ger samtliga internationella flyg med Avianca 100% intjäning? Ser ut som så på Eurobonussidorna, men mycket har ju varit väldigt otydligt där ibland.
Viktigt att tänka på att det bara är följande bokningsklasser som ger poäng från Avianca
A, B, E, G, H, K, L, M, O, P, Q, S, T, U, V, W, Y, Z (100%)

Det kan vara så att du bokar economy som bokas i en annan bokningsklass och då ger det 0 poäng.
 
Jag måste bara fråga, jag kommer ihåg att jag åkte med Lufthansa 2014, då fick jag 1500 poäng tror jag med mellanlandning i MUN eller FRA, nu om jag gör samma resa får jag ihop 500?

Har dom sänkt poängintjäningen så förjävligt mycket? Eller har jag åkt på andra biljetter tidigare?
 
Toppen