Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Fritiof

Medlem
Nu ska vi se om jag har fattat detta korrekt.
Vi flyger med Singapore airlines ARN-FRA-SIN, SIN-CPH-ARN i bokningsklass D,D+U och D+J (tre bokningar).
Totalt blir detta 13.700 miles. Betyder det att vi får 27.400 poäng?
 

palmen

Moderator
Nu ska vi se om jag har fattat detta korrekt.
Vi flyger med Singapore airlines ARN-FRA-SIN, SIN-CPH-ARN i bokningsklass D,D+U och D+J (tre bokningar).
Totalt blir detta 13.700 miles. Betyder det att vi får 27.400 poäng?
Vad har varje flight för bokningsklass? Jag förstår inte riktigt vad D,D+U och D+J ska tolkas för varje flight när det är 4 segment.
Om det är en bokning på Singapore Airlines och deras flightnummer så ska inintjäningen i alla fall vara utifrån EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS där D motsvarar 200% intjäning av flugna miles. ARN-FRA och CPH-ARN antar jag är med SAS och/eller Lufthansa, där är det lite svårare att veta men troligtvis får du åtminstone poäng för plus saver på dessa flighter eller billigaste business hos Lufthansa.
 

Fritiof

Medlem
Vad har varje flight för bokningsklass? Jag förstår inte riktigt vad D,D+U och D+J ska tolkas för varje flight när det är 4 segment.
Om det är en bokning på Singapore Airlines och deras flightnummer så ska inintjäningen i alla fall vara utifrån EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS där D motsvarar 200% intjäning av flugna miles. ARN-FRA och CPH-ARN antar jag är med SAS och/eller Lufthansa, där är det lite svårare att veta men troligtvis får du åtminstone poäng för plus saver på dessa flighter eller billigaste business hos Lufthansa.
Sorry att jag var lite otydlig, vi är 3 pers som åker.Jag reser D alla sträckor och min dotter D+U osv. Alla klasser som jag skrivit ser ut att ge 200%. Stämmer att Lufthansa och SAS är inblandade i resan.
 

palmen

Moderator
Sorry att jag var lite otydlig, vi är 3 pers som åker.Jag reser D alla sträckor och min dotter D+U osv. Alla klasser som jag skrivit ser ut att ge 200%. Stämmer att Lufthansa och SAS är inblandade i resan.
Om det är så att alla dessa klasser ger 200% intjäning så ska du ha 200% av flugna miles på sträckan FRA-SIN-CPH, vad du får för ARN-FRA och CPH-ARN beror helt på vad denna codeshare översätts till och det blir svårt att ge något konkret.
Men räkna på plus saver från CPH och 750-2000 för ARN-FRA, räknar du med P-klass som ger minst intjäning så blir du nog inte besviken i alla fall. Det skulle i ett tråkigt scenario dock kunna översättas till en bokningsklass som ger 0 poäng men jag tror att det är mindre troligt.
 

Rebel

Medlem
Jag letar efter en lista på hur många EB poäng jag får om jag flyger SN??
jag kan inte hitta ngn intjänings tabell.
 
Toppen