Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Aha, så hemsidan är inte uppdaterad (jag pratar om när man bokar biljetten så kan man se hur många poäng man skall få, den säger 15000.
 

bnr

Medlem
Aha, så hemsidan är inte uppdaterad (jag pratar om när man bokar biljetten så kan man se hur många poäng man skall få, den säger 15000.
Vilken/vilka flighter och bokningsklasser hade du? Det ser du på din biljett "Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS".
Tror inte att intjäningen ändrats på ett tag, så hemsidan bör vara korrekt.
 

AABack2ARN

Medlem
@Brandten :
SAS: OSL-EWR, Go Saver: 3000p *2 = 6000p
UA: K = 50%, 2227 miles ~2300 poängmiles => 2300 * 0,5 * 2 = 2300 p
=> 8300p

ARN-OSL beror på bokningsklass men mellan 500p och 1500p för t&r.

Ps. m är en mer vedertagen förkortning för meter enligt 1000m=1km

Nåja det beror nog vem man är. Vi SI-människor tycker givetvis det. Men amerikanare ser nog mph som en ganska vedertagen förkortning där m står för miles. Men generellt sett kan man väl använda mi för miles.
 

ARNBER

Medlem
Hej, ska resa från Edinburgh via Bryssel till Bromma med Brussels Airlines i Q (som verkar inte finnas på miles and more website) enväg. Någon som kan hjälpa? Tack så mycket i förskott
 

Agö

Medlem
Hej, ska resa från Edinburgh via Bryssel till Bromma med Brussels Airlines i Q (som verkar inte finnas på miles and more website) enväg. Någon som kan hjälpa? Tack så mycket i förskott
Är frågan hur många poäng du tjänar till Eurobonus (som tråden handlar om) eller till Miles & More? Om det är Eurobonus är det 50 %, minst 300 p. Räkna sedan på distansen på respektive flight och så tar du 50 % av milesen. Avrunda uppåt.

upload_2015-11-18_16-5-32.png
 

fmansson

Medlem
Har tänkt att boka på CPH-ORB den 7 januari och det verkar som att flightnumret blir JP 7826 eller som codeshare SK 8916, dvs Adria Airways operated by Carpatair.

Om jag bokar som Adria så är intjäningen 25%. Är det smartare att boka codeshare och SK-flightnummer?

Bonusfråga: Har jag som EBD lounge på CPH då?
 

AABack2ARN

Medlem
Det är i absoluta flertalet fall "operating carrier" som räknas vid poängintjäningen inom Star. Det är inte ens säkert att du kommer få poäng för flighten om JP7826 räknas som codeshare. Är det wetlease borde det ge enligt Adria Airways intjäningstabell oavsett om du bokar SK eller JP.
 

fmansson

Medlem
Det är i absoluta flertalet fall "operating carrier" som räknas vid poängintjäningen inom Star. Det är inte ens säkert att du kommer få poäng för flighten om JP7826 räknas som codeshare. Är det wetlease borde det ge enligt Adria Airways intjäningstabell oavsett om du bokar SK eller JP.

Kollade upp och i det fall flighten ger poäng så blir det ynka 75 stycken sådana. Det jag mest är intresserad av är loungetillgång då jag kommer ha 3-4 timmar layover på CPH. Ankommer inte med ett bolag som ger mig lounge on arrival tyvärr. (Norwegian från Marrakesh, skjut mig inte)
 
Toppen