Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

WTP

Medlem
Har flugit SAS Plus från Berlin till Arlanda och fått 1500p. I min Wallet i iPhone ser jag på boarding card att det står Class C. Är det booking class eller cabin clas?
I SAS points charts - SAS står det att jag skulle få 2000p om booking class var C, D, Z och 1500 om det var J, Y, S, B, P, A. Eftersom det var en gruppbokning kan jag inte kolla vad det stod.
 

Agö

Medlem
Har flugit SAS Plus från Berlin till Arlanda och fått 1500p. I min Wallet i iPhone ser jag på boarding card att det står Class C. Är det booking class eller cabin clas?
I SAS points charts - SAS står det att jag skulle få 2000p om booking class var C, D, Z och 1500 om det var J, Y, S, B, P, A. Eftersom det var en gruppbokning kan jag inte kolla vad det stod.
Kabinklass, inte bokningsklass.
 
  • Gilla
Reactions: WTP

Impendill

Medlem
Hej!

Min vän flög JFK-ZRH med en LX flight i boknings-klass "P". När han försöker efterregga så får han ett meddelande om att aktuell flight inte berättigar till poängintjäning. Biljetterna är bokade hos United och de övriga flighterna fick han poäng för:

GOT-FRA LH
FRA-ORD UA
ORD-LGA UA
ZRH-MUC LH
MUC-GOT LH

Varför är det så? Enligt tabellerna på sas hemsida så ska ju "P" ge 100% intjäning både på LH,LX samt UA-flighter.

Vill meddela att poängen kom in efter att ha "experimenterat" med olika flightnummer med UA samt LX nummer.
 

AABack2ARN

Medlem
Det kan helt enkelt vara så att integrationen mellan systemen var ner e när du prövade förra gången. Nu var ordningen återställd och det fungerade med en av kombinationerna. Men vilken?
 

Brandten

Medlem
Vad kan det tänkas ramla in på EB-konto efter avslutad resa?

Flight distance: 3,697 m/5,950 km
Flight:SK907 Operated by Scandinavian Airlines.
Fare Class: Economy (L)

Flight distance: 2,227 m/3,584 km
Flight: UA1605 Operated by United Airlines.
Fare Class: United Economy (K)

Flight distance: 2,227 m/3,584 km
Flight:UA1075 Operated by United Airlines.
Fare Class: United Economy (K)

Flight distance: 3,697 m/5,950 km
Flight: SK908 Operated by Scandinavian Airlines.
Fare Class: Economy (L)


Många bäckar små...:)
Tillkommer gör sedan ARN-OSL-ARN och Amex betalningen för sällskapet på SAS hemsida samt hotell.
 

olo

Medlem
@Brandten :
SAS: OSL-EWR, Go Saver: 3000p *2 = 6000p
UA: K = 50%, 2227 miles ~2300 poängmiles => 2300 * 0,5 * 2 = 2300 p
=> 8300p

ARN-OSL beror på bokningsklass men mellan 500p och 1500p för t&r.

Ps. m är en mer vedertagen förkortning för meter enligt 1000m=1km
 
Jag tror inte jag har skrivit här innan, jag brukar ha ganska bra koll på hur mycket poäng jag skall få. Nu är jag dock fundersam. Har inte flugit long haul med SAS på betald biljett på drygt ett halvår, då fick jag 11250 poäng för en enkelresa Köpenhamn - Tokyo i ekonomi plus. Nu har jag flugit Köpenhamn - San Francisco i ekonomi. Kollar jag på vad en T/R skall ge för en diamond så är det 15000 poäng, vilket borde vara 7500 per resa. Kollar jag på min kontoaktivitet så har jag bara fått 5625 poäng. Tänker jag fel, eller har tabellen uppdaterats men inte SAS hemsida, eller har jag fått fel antal poäng?
 

Stenis32

Medlem
Jag tror inte jag har skrivit här innan, jag brukar ha ganska bra koll på hur mycket poäng jag skall få. Nu är jag dock fundersam. Har inte flugit long haul med SAS på betald biljett på drygt ett halvår, då fick jag 11250 poäng för en enkelresa Köpenhamn - Tokyo i ekonomi plus. Nu har jag flugit Köpenhamn - San Francisco i ekonomi. Kollar jag på vad en T/R skall ge för en diamond så är det 15000 poäng, vilket borde vara 7500 per resa. Kollar jag på min kontoaktivitet så har jag bara fått 5625 poäng. Tänker jag fel, eller har tabellen uppdaterats men inte SAS hemsida, eller har jag fått fel antal poäng?

Det stämmer tyvärr att det bara blir 5625 per leg (för Gold och Diamond) om du har någon av de billigare biljetterna, se
upload_2015-10-27_23-58-24.png
 
Toppen