Jag skulle tro att de flyg som utförs av Lufthansa och United får du per bokat "fare" med andra ord "P". Om jag minns rätt så visar SAS alltid servicekabin som "C" på Lufthansa för alla bokningsklasser när SAS gör incheckning åt Lufthansa.
Visa bifogad bild 39069
Hej igen
Kan ni tolka intjäningsklasserna på
Boardingkortet? Här ser det ut som att de vänt på det hela. C borde stå på Lufthansa och P på United.
Hur ser detta ut i era ögon?
Kan det ha blivit så att jag tjänar poäng enligt C på longhaul flyget ?
Tycker det är ganska svagt av flygbolagen att inte kunna visa entydig och standardiserad information på boardingkort (och bokningssiter för den delen). Bokningsklassen är så klart extra viktg för poängnördar men jag är övertygad om att ihopblandingen även skapar förvirring bland agenter som skall hjälpa till vid störningar och liknande.
Och på sista flighten i exemplet ovan stämmer väl vare sig serviceklass eller bokningsklass. Serviceklassen är väl F och bokningsklassen med största sannolikhet P...
Nedanstående bokning borde ge 25400 poäng men jag är osäker på om jag har räknat rätt?
Ut ARN-ZRH-ORD-SEA och hem SEA-ORD-ZRH-ARN.
ARN-ZRH: Bokningsklass J, Bokat via LX och operating carrier är LX.
ZRH-ORD: Bokningsklass A, Bokat via LX och operating carrier är LX.
ORD-SEA: Bokningsklass A, Bokat via LX men operating carrier är UA.
Hittade en billig routing till LHR ARN-ATH-LHR med A3 i Economy hur mkt poäng får jag till eurobonus för detta vet inget om bokningsklasser
ARN-ATH utförs också av A3Det gör tyvärr frågan nästan omöjlig att svara på men man kan ant att du får 500 poäng för LHR-ARN om den utförs av SAS och lika mycket för sträckan ARN-ATH som jag antar utförs av SAS. Sträckan ATH-LHR borde utföras av Aeagan och är 1510 miles som med lite tur avrundas till 1600 miles och du borde få 25% av det vilket skulle vara 400 poäng. Dvs 1400 poäng plus eventuell statusbonus på sträckorna som utförs av SAS.