Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Carlos

Medlem
Hej allihopa! Säker på att svaret på denna fråga finns här inne någonstans men jag har dessvärre inte lyckats hittat det (antagligen eftersom söktermerna är så generiska).

Min fråga är enkel.

Jag flyg nyligen med nya kabinen EWR - ARN, vid incheckning uppgraderade jag med pengar till Y, boardingkortet läser Y (stor bokstav) och Y (liten bokstav). Poängen som postades var för SAS GO (3750, är EBG).

Är detta korrekt? Får man alltså vid uppgradering för pengar intjäning enligt ursprungsbiljetten?
 

NotRyan

Medlem
Hej allihopa! Säker på att svaret på denna fråga finns här inne någonstans men jag har dessvärre inte lyckats hittat det (antagligen eftersom söktermerna är så generiska).

Min fråga är enkel.

Jag flyg nyligen med nya kabinen EWR - ARN, vid incheckning uppgraderade jag med pengar till Y, boardingkortet läser Y (stor bokstav) och Y (liten bokstav). Poängen som postades var för SAS GO (3750, är EBG).

Är detta korrekt? Får man alltså vid uppgradering för pengar intjäning enligt ursprungsbiljetten?
Ja, så är det tyvärr. I motsats till om du hade uppgraderat via Optiontown...
 

Carlos

Medlem
Tack för svar!

Men fy vad surt. Blev nekad uppgradering till både Y och C via optiontown men båda fanns tillgängliga vid incheckning. Nu måste jag klura ut en MR för att klara EBG.
 

Blummz

Medlem
Snabb fråga, hur många av mina legs kommer vara "kvalificerade" flygningar för att uppnå t.ex. EBS/EBG?

Reser ut CPH-FRA-SOF i H. FRA-SOF flighten är code share med LH, första flighten är SK. Returen går SOF-VIE-CPH med Austrian i T.

Är det så illa pinkat att det bara blir en kvalificerad flygning? T med Austrian Airways verkar inte ge några poäng alls och där med okvalificierade legs(?). LH flighten är jag osäker på men verkar vara 100% och då tycker jag att det borde räknas som en kvalificerad flygning.

Tacksam för svar.

Mvh
 

NotRyan

Medlem
Snabb fråga, hur många av mina legs kommer vara "kvalificerade" flygningar för att uppnå t.ex. EBS/EBG?

Reser ut CPH-FRA-SOF i H. FRA-SOF flighten är code share med LH, första flighten är SK. Returen går SOF-VIE-CPH med Austrian i T.

Är det så illa pinkat att det bara blir en kvalificerad flygning? T med Austrian Airways verkar inte ge några poäng alls och där med okvalificierade legs(?). LH flighten är jag osäker på men verkar vara 100% och då tycker jag att det borde räknas som en kvalificerad flygning.

Tacksam för svar.

Mvh
Bara SAS och vissa Wideröe -flighter räknas, så EN i ditt fall..
 

Canadien

Medlem
Fast Yy ska ju ange kabinklass Y och bokningsklass y, så om du scannar in den biljetten och skickar till retroclaim så ska du få poäng för plus.
 

AABack2ARN

Medlem
Tyvärr stämmer inte den principen just i de fallen man uppgraderar sig. Men man KAN ha tur och få poäng enligt Y-klass vid en retro-claim.
 

Sven

Medlem
Hej! Har fått en prel. bokning lufthansa GOT MIA i Z t.or men återresan är code share United pga mycket lägre pris även om det bryter mot ett av Agehalls bud. Ges Eurobonuspoäng enl Lufthansa( 150%) , United (100%) eller
kan de frysa inne. Är det säkrare med Lufthansa premium economy(E) och försök till poäng uppgradering?
Är lufthansa premium economy ung. som SAS plus på long haul?
 

palmen

Moderator
Hej! Har fått en prel. bokning lufthansa GOT MIA i Z t.or men återresan är code share United pga mycket lägre pris även om det bryter mot ett av Agehalls bud. Ges Eurobonuspoäng enl Lufthansa( 150%) , United (100%) eller
kan de frysa inne. Är det säkrare med Lufthansa premium economy(E) och försök till poäng uppgradering?
Är lufthansa premium economy ung. som SAS plus på long haul?
Du kommer att få poäng utifrån det flygbolag som faktiskt flyger sträckan. Det är dock inte säkert att Z på united codeshare översätts till Z på Lufthansa utan det kan bli en annan bokningsklass också.
Har ingen koll på Lufthansas premieum economy product så kan inte ge något svar om den.
 
Toppen