Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Axelzon

Medlem
Tjena BC vänner, lite lat och orkar inte läsa igenom hela tråden för att finna svaret på min fråga.
Någon som vet hur många poäng man tjänar när man bokar pengar+poäng på en SAS flight.
Har en flight för frugan GOT-CPH-PVG t/r där jag betalade 7400kr + 80000 poäng... Go på utresa
och Business hem.. Någon som har koll.. Kanske inga poäng alls :(

Tack för tips!
 

anjak

Medlem
Tjena BC vänner, lite lat och orkar inte läsa igenom hela tråden för att finna svaret på min fråga.
Någon som vet hur många poäng man tjänar när man bokar pengar+poäng på en SAS flight.
Har en flight för frugan GOT-CPH-PVG t/r där jag betalade 7400kr + 80000 poäng... Go på utresa
och Business hem.. Någon som har koll.. Kanske inga poäng alls :(

Tack för tips!
Beror på bokningsklass men du får samma poäng som om du betalat med enbart kontanter.
 

erc

Medlem
Försöker klura ut hur poängintjäningen kommer se ut på en kommande resa...

KSD-JKG-FRA-ZAG-ZAD-PUY t/r, bokningklass Q på utresan, V på hemresan

KSD-JKG-FRA Lufthansa LH5314, operated by BMI Regional, 120 miles + 580 miles, JKG är tekniskt stopp
FRA-ZAG Lufthansa LH6000, operated by Croatia Airlines, 458 miles
ZAG-ZAD-PUY Croatia Airlines OU647, 118 miles + 89 miles, ZAD är tekniskt stopp

Identiskt på hemresan, men med skillnaden att ZAG-FRA kan flygas av LH-metall.

Har svårt att ta reda på huruvida BMI Regional-opererade LH-flighter ger EB-poäng. Om så är fallet borde intjäningen KSD-JKG-FRA vara 600 + 600 poäng? Eller kanske bara 700 poäng då det bara handlar om tekniskt stopp under samma flightnummer?

FRA-ZAG ger 600 poäng om jag tolkar informationen rätt.

ZAG-ZAD-PUY ger antingen 600 + 600 eller bara 600? Gissar 600 då det är samma här - tekniskt stopp i ZAD och samma flightnummer under båda etapperna.

Så: Någonstans mellan 2400 och 6000 poäng... :)

KSD-JKG-FRA med LH-utställd biljett med BMI Regional gav 0 poäng.

FRA-ZAG gav 600 poäng.

ZAG-ZAD-PUY gav 600 poäng.
 
Toppen