Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

mha321

Medlem
Snabb fråga.

Drar till London imorgon
TOS-OSL-LHR

Har tre timmar och slå död på imorgon på OSL och tänkte ta in på loungen där men jag hittar inte mitt Eurobonus-kort är hemma. Kan jag vid entre till loungen uppge mitt Eurobonus nummer tillsammans med pass så dras det poäng på mitt kort? Har beställt nytt kort ska tilläggas.

Det enklaste är att installera sas-appen i telefonen om du inte redan gjort det och använda kortet som finns i den.

Det går säkert med bara numret men det blir onödigt krångligt och tar lång tid - och kan säkert leda till minne glad lounge personal...
 

trskial

Medlem
Appen har jag.

Loggar jag in och klickar på "Eurobonus" och visar sidan som dyker upp där för personalen vid loungen?
 
Behöver lite hjälp att räkna ut poäng, hänger lite på denna resan för att kvalificera till EBD innan frugan behagar föda barn...

arn-cph-pvg-akl-pvg-cph-arn = 22605 mi enligt gcmap

Resan bokad mes SAS i Go Flex, jag är EBG.
arn-cph, cph-pvg, pvg-cph, cph-arn är SK-flighter.
Resterande två är Air NZ, skall ge 100% såvitt jag kan se.

Totalt kan jag alltså inkassera?
 
Behöver lite hjälp att räkna ut poäng, hänger lite på denna resan för att kvalificera till EBD innan frugan behagar föda barn...

arn-cph-pvg-akl-pvg-cph-arn = 22605 mi enligt gcmap

Resan bokad mes SAS i Go Flex, jag är EBG.
arn-cph, cph-pvg, pvg-cph, cph-arn är SK-flighter.
Resterande två är Air NZ, skall ge 100% såvitt jag kan se.

Totalt kan jag alltså inkassera?
Vilken bokningsklass har du på resp flight med air nz?
 
Om du har någon av bokningsklasserna E, M H, Q, W (vilket du borde ha) på ARN-CPH tjänar du 500 poäng per flight där, CPH-PVG ger dig 6 000 poäng per flight. 16 250 poäng på de flighterna inkl guldbonusen på 25 %. PVG-AKL torde ge 5 840 per flight cirka, så totalt ca 27 930.
 
Om du har någon av bokningsklasserna E, M H, Q, W (vilket du borde ha) på ARN-CPH tjänar du 500 poäng per flight där, CPH-PVG ger dig 6 000 poäng per flight. 16 250 poäng på de flighterna inkl guldbonusen på 25 %. PVG-AKL torde ge 5 840 per flight cirka, så totalt ca 27 930.

Ja, E stämmer bra.
Tack för hjälpen, behövde 23 125 poäng för att klara EBD.

Men för min egen trevnad så ansökte jag ändå om uppgradering till Business på OT...
 
Toppen