Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

AABack2ARN

Medlem
Uppköp till Economy Plus ändrar inte bokningsklass på United. Notera att det inte är egen kabinklass i det avseendet, utan räknas som vanlig ekonomi. Vissa har dock möjlighet att förboka säten i Economy Plus eller betalar för att göra det. Eventuellt är det så at om man har en biljett bokad i fullpris Y kan man få boka stol i Economy Plus, men det är jag inte helt säker på att det gäller längre.
 

Glenn123

Medlem
Attans också. Trodde jag listat ut en fast track till nästa års EBG iom att jag har en longhaul med United inbokad med jobbet.

Finns någon annan möjlighet att köpa upp bokningsklassen(till säg B) separat/I efterhand med United?
Skulle ge >30K poäng för en ToR om jag lyckades med detta konststycke.
 
Ibland går det att betala för en uppgradering, United har stöd för det på hemsidan. Ibland har jag dock sett att det bara går med både poäng och $$. Jag har dock aldrig uppgraderat med enbart $, så vet inte hur poängintjäningen är då. Uppgradering med både poäng och $ ger inte högre poängintjäning till United och högst troligt inte till SAS (om det alternativet ens är möjligt eftersom det är Unitedpoäng man behöver för uppgraderingen).
 

Impendill

Medlem
Nej, kabinklass C. Till höger om det brukar det stå bokningsklass I (i mindre text).

Nu är resan avslutad sedan 2 veckor tillbaka. Mitt EB-nummer låg inlagt i bokningen, jag har inte visat kortet vid incheckning. Jag fick 1000 baspoäng på ett av de fem flygen. OSL-GOT med Widore. Blev lite chockad när jag såg att det hade kommit in. Min sambo däremot fick inga poäng (än så länge) trots att hon dragit sitt kort vid boarding.

Resan kostade numera endast 139 000 poäng istället för 140 000 :)
 
Attans också. Trodde jag listat ut en fast track till nästa års EBG iom att jag har en longhaul med United inbokad med jobbet.

Finns någon annan möjlighet att köpa upp bokningsklassen(till säg B) separat/I efterhand med United?
Skulle ge >30K poäng för en ToR om jag lyckades med detta konststycke.
Det er helt sikkert muligt, men er du klar over hvad B og Y koster? På STO-NYC-STO koster B SEK 13.830 og Y SEK 17.645 + skatter og afgifter. Det bliver altså nogle MEGET dyre point...
 
Jag har en fundering på vad som gäller när jag uppgraderar med pengar. Jag uppgraderade nyligen en biljett mellan Austin AUS och Chicago ORD från eco till business, och jag gjorde detta vid incheckning och betalade kontant. Inga poäng användes, och det står bokningsklass P på boardingkortet. Jag fick bara in 1000 poäng för flighten, och mejlade diamondsupporten som skrev att vid uppgraderingar även för kontanter så får man bara poäng för den ursprungliga biljetten. Är det verkligen så? Det låter knepigt med tanke på att man t ex alltid får poäng för den högre bokningsklassen vid användade av OptionTown.
Edit: flög med United.
 

palmen

Moderator
Jag har en fundering på vad som gäller när jag uppgraderar med pengar. Jag uppgraderade nyligen en biljett mellan Austin AUS och Chicago ORD från eco till business, och jag gjorde detta vid incheckning och betalade kontant. Inga poäng användes, och det står bokningsklass P på boardingkortet. Jag fick bara in 1000 poäng för flighten, och mejlade diamondsupporten som skrev att vid uppgraderingar även för kontanter så får man bara poäng för den ursprungliga biljetten. Är det verkligen så? Det låter knepigt med tanke på att man t ex alltid får poäng för den högre bokningsklassen vid användade av OptionTown.
Edit: flög med United.
Ja det brukar vara så, uppgraderar man på flygplatsen brukar man bara få poäng för ursprunglig bokningsklass. Fler på forumet som bittert fått erfara detta. Om optiontown går igenom får man mycket riktigt poäng för nya klassen, varför vet jag inte men jag antar att de "skriver om" biljetten eller något liknande, istället för att bara låta dig åka i en högre kabinklass mot betalning på flygplatsen.
 
Om optiontown går igenom får man mycket riktigt poäng för nya klassen, varför vet jag inte men jag antar att de "skriver om" biljetten eller något liknande, istället för att bara låta dig åka i en högre kabinklass mot betalning på flygplatsen.
Lige præcis, man får en ny billet.

@Jakob Österberg, Desværre får du nok ikke point for den nye kabineklasse - prøv evt. at lave en retroregistrering og se om det giver de "manglende" point.
 
Hej
Jag planerar flyga economy med Turkish Airlines till Istanbul 30 apr - 4maj. Enligt ITA Matrix är det economy klass w. Om jag tyder SaS tabellen korrekt så innebär det 0 eurobonus poäng?? (w klassen saknas under economy low tabellen)
 
Toppen