Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

MrMadsen

Medlem
Hello!

Har lyckats få ihop en massa extra poäng detta året, och är för första gången mycket nära Guld (bara 7500 points kvar). Har på mig tills april 1 2015 att få ihop dessa.

Flyger
  • Copenhagen (SAS T) > Frankfurt (Lufthansa L) > Mumbai
  • Mumbai (Swiss T) > Zurich (Swiss T) > Copenhagen
i Mars och undrar vad man kan förvänta sig för points där.

Sen om det finns några tips på att få ihop dom sista damned poängen :)
(Har Amex Elite och MC redan).

Tack för all info ni gett mig under åren folket, inte ofta man kan få svar på nästan allt genom att lurka och inte behöva posta en fråga.
 

obs

Medlem
Har lyckats få ihop en massa extra poäng detta året, och är för första gången mycket nära Guld (bara 7500 points kvar). Har på mig tills april 1 2015 att få ihop dessa.

Flyger
  • Copenhagen (SAS T) > Frankfurt (Lufthansa L) > Mumbai
  • Mumbai (Swiss T) > Zurich (Swiss T) > Copenhagen
i Mars och undrar vad man kan förvänta sig för points där.

Hvad angår den første strækning med SAS, så er der efter sigende nogle ændringer på vej i det nye år vedrørende optjening af Eurobonus-point (se denne tråd). Flyvningerne med Lufthansa og Swiss giver så vidt jeg kan se kun 25% point i forhold til den fløjne distance. Frankfurt-Mumbai-Zürich er totalt ca. 8200 miles så det burde give 2050 point.

Og velkommen til :)
 

fmansson

Medlem
Jag fattar inte den nya intjäningstabellen för EB på LH.

500 indikerar ju 83%, men samtidigt så står det 100%.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    102,2 KB · Visningar: 234

AABack2ARN

Medlem
Minimigränsen gränsen för Economy verkar ha gått ner från 600 til 500. Men samtidigt har minimigränsen för low Economy (som skall motsvara 25% av Economy) bibehållits på 150.

Fel eller tankevurpa hos SAS?
 

Impendill

Medlem
Hej!

Provar att ställa min fråga här:

Jag reser tillsammans med min sambo i morgon GOT-CPH-PVG med EB-poäng (amex 2-4-1) i business. I e-biljetterna från SAS vid bokningstillfället har det hela tiden stått class "I". När jag checkade in online och fick boardingkorten står det nu istället class "C".

Brukar det bli så eller har de missat någonting? Kvalificerar jag mig till poäng-intjäning nu?
 

Agö

Medlem
Hej!

Provar att ställa min fråga här:

Jag reser tillsammans med min sambo i morgon GOT-CPH-PVG med EB-poäng (amex 2-4-1) i business. I e-biljetterna från SAS vid bokningstillfället har det hela tiden stått class "I". När jag checkade in online och fick boardingkorten står det nu istället class "C".

Brukar det bli så eller har de missat någonting? Kvalificerar jag mig till poäng-intjäning nu?
Nej, kabinklass C. Till höger om det brukar det stå bokningsklass I (i mindre text).
 
Toppen