Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

flum

Medlem
Har nu kollat, fick 7800 poäng för IST-ICN (i C-klass)vilket är 4944 miles enligt gcmap, fick inte ihop det.
 
Hej alla,

Har precis börjat jobba i Paris och kommer att flyga GOT-CPH-CDG t/r ca 4 ggr per månad. Tänkte köra majoriteten av flygningarna med SAS, men jag undrar ett par saker. En tur och retur resa blir 4 leggar från Gbg, räknas det som fyra flygningar mot högre status i EB eller bara som två? Är det någon som har tips på hur jag kan få ut max av mitt pendlade när det gäller EB. Tacksam för svar.

RH
 
Hej alla,

Har precis börjat jobba i Paris och kommer att flyga GOT-CPH-CDG t/r ca 4 ggr per månad. Tänkte köra majoriteten av flygningarna med SAS, men jag undrar ett par saker. En tur och retur resa blir 4 leggar från Gbg, räknas det som fyra flygningar mot högre status i EB eller bara som två? Är det någon som har tips på hur jag kan få ut max av mitt pendlade när det gäller EB. Tacksam för svar.

RH
Det räknas som två per väg, dvs en tur och retur med ett byte i vardera riktning ger totalt 4 leg för hela resan.
Försök åka plus så får du dubbla poängen. 5 resor tur och retur (med ett byte på vägen) ger dig SAS gold (förutsatt att jag räknar rätt nu på kvällen). Maxa också upp poängen genom att skaffa och använda alla betalkort som finns; SAS Mastercard, SAS Diners, SAS Amex samt Coop MedMera Mer. Med det sista kan du också få poäng när du betalar dina räkningar via kortet. Skaffar du ett SAS Amex Elite efter 1 nov får du också en kick med 20 000 nivågrundande poäng. Kör du på det så kan du inom några månader börja flyga First på semestrarna :)
 
Kanon, tack för svar. Är det värt att skaffa alla betalkort bara för att maxa poängen? Jag har SEB mastercard nu som ger 10% poäng. Jag menar det flesta korten kostar ju en årsavgift.

Tack igen
 
Jag skulle säga att det är värt det. Du kanske får lägga en timme tot på alla ansökningar. Diners är gratis första året, sedan runt femhundringen per år, men då ingår SAS Mastercard (som för övrigt är det sämsta SAS-knutna kortet tycker jag). Å andra sidan kan du lika gärna säga upp Diners efter att du fått sign up-bonusen. Använd Coops Mastercard istället för SAS Mastercard så får du 20 eurobonuspoäng per hundring istället för 10. Amex ger dig en voucher med 50 % rabatt på bonusresor för upp till 2 personer när du spenderat 150 tkr på ett kalenderår.
Nu hamnade vi lite off topic, men ja, jag tycker att det är värt det.
 

Daensken

Ny medlem
Hej!

Rätt ny här, mycket intressant läsning.

Jag tänkte införskaffa något sorts EB kort men osäker på vilket, en rekomendation till AmexEb verkar som en bra väg?

Men som Jakob skrev ovan? Kan man teckna upp ett par kort och erhålla kickbacken och sen säga upp det?

Nån som har koll på hur mycket EB jag får för en resa från CPH-SIN-SYD (Köpenhamn via singapore till sydney?) Flyger med Singapore Airlines som är med i staraliance.

MVH Johan
 

kexxcream

Medlem
Hej!

Rätt ny här, mycket intressant läsning.

Jag tänkte införskaffa något sorts EB kort men osäker på vilket, en rekomendation till AmexEb verkar som en bra väg?

Men som Jakob skrev ovan? Kan man teckna upp ett par kort och erhålla kickbacken och sen säga upp det?

Nån som har koll på hur mycket EB jag får för en resa från CPH-SIN-SYD (Köpenhamn via singapore till sydney?) Flyger med Singapore Airlines som är med i staraliance.

MVH Johan

Beror på vilken klass du reser i men intjäningstabellen för Singapore Airlines hittar du här:

EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS
 
Hej!

Rätt ny här, mycket intressant läsning.
Hej Johan, välkommen till BC!

Jag tänkte införskaffa något sorts EB kort men osäker på vilket, en rekomendation till AmexEb verkar som en bra väg?

Men som Jakob skrev ovan? Kan man teckna upp ett par kort och erhålla kickbacken och sen säga upp det?
Japp, det kan man göra. Du behöver dock använda korten någon/några gånger för att få poängen. Vill du ha en rek till Amex så skicka gärna ett PM!

Nån som har koll på hur mycket EB jag får för en resa från CPH-SIN-SYD (Köpenhamn via singapore till sydney?) Flyger med Singapore Airlines som är med i staraliance.

Cirka 20 200 tur och retur i economy och cirka 40 400 i business/first. Här är en bra sajt där du lätt kan få ett överslag om hur många miles det är för olika sträckor: Mileage Calculator - WebFlyer :: The Frequent Flyer Authority
På SAS hemsida kan du se hur intjäningen är i procent för olika bokningsklasser samt minimum intjäning: Flygbolag - SAS
 
Toppen