Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

mry

Medlem
Jag har nu kollat lite på reseplaner framöver och ligger ca 6-7000 poäng back för att vara säker på att återkvalificera mig som EBG, har period jan-dec. Vad tror ni om GOT-CPH-CDG över dagen för 2.720 kr i Plus som ger 7.500 poäng?? Eller finns det något annat kul?
SAS släpper billiga beljetter imorgon nu och då kanske du kan hitta t/r till spanien/malta/grekland typ för drygt 2000 kr i plus och då får du 10 000 poäng med..
 

AABack2ARN

Medlem
Fast jag undrar om inte de inte kommer släppa biljetter i Go i den kampanjen. Det pågår ju någon form av plus-kampanj (till några destinationer) just nu om man får tro hemsidan. Eller är det någon som sett om det ingår Plusbiljetter i den där miljonen?
 

FFS

Medlem
SAS släpper billiga beljetter imorgon nu och då kanske du kan hitta t/r till spanien/malta/grekland typ för drygt 2000 kr i plus och då får du 10 000 poäng med..
Jag blir inte klok på hur många poäng man får för att resa Sverige-Spanien.
När jag går igenom bokningssidan på sas.se ger en resa i plus t/r 10000poäng (som EBB/EBS).
Enligt sas sida med listor på poäng till olika destinationer ger det bara 4000/riktning dvs totalt 8000p.
Vad är det som gäller här?
EuroBonus partners - SAS earn points chart - SAS
 

palmen

Moderator
Jag blir inte klok på hur många poäng man får för att resa Sverige-Spanien.
När jag går igenom bokningssidan på sas.se ger en resa i plus t/r 10000poäng (som EBB/EBS).
Enligt sas sida med listor på poäng till olika destinationer ger det bara 4000/riktning dvs totalt 8000p.
Vad är det som gäller här?
EuroBonus partners - SAS earn points chart - SAS

Det är 4000 per enkelresa till Spanien i plus.
Ibland när jag är inne på sas bokningsdialog så har den cacheat att jag är EBG och poängberäkningen görs utifrån det även fast det i rutan är ifyllt basic som medlemsnivå. Testa att byta till gold och byt tillbaka till EBB/EBS så brukar det bli rätt poäng.
 
  • Gilla
Reactions: FFS

mry

Medlem
Jag blir inte klok på hur många poäng man får för att resa Sverige-Spanien.
När jag går igenom bokningssidan på sas.se ger en resa i plus t/r 10000poäng (som EBB/EBS).
Enligt sas sida med listor på poäng till olika destinationer ger det bara 4000/riktning dvs totalt 8000p.
Vad är det som gäller här?
EuroBonus partners - SAS earn points chart - SAS
Det blir även 10 000 poäng om du väljer att åka via Oslo/Köpenhamn i plus från Stockholm till spanien. Detta då en resa inom norden ger 1 000 poäng enkel.
 

Nicco

Medlem
Hej alla. Har just avslutat en flygning med TK i J (Business disc.) men är förvånad över hur få poäng jag erhöll. Just nu verkar det som att jag fick: GOT-IST=1400 samt IST-PVG=5000. Alltså totalt 6400 för Göteborg - Sganghai. Kan detta verkligen stämma?
 

flum

Medlem
Hej alla. Har just avslutat en flygning med TK i J (Business disc.) men är förvånad över hur få poäng jag erhöll. Just nu verkar det som att jag fick: GOT-IST=1400 samt IST-PVG=5000. Alltså totalt 6400 för Göteborg - Sganghai. Kan detta verkligen stämma?
Jag flög TK till ICN i höstas (C-klass) och fick väldigt märkligt poängutfall, typ 137%, borde vara 125%.
 
Toppen