Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

agehall

Medlem
Något dum fråga som jag väl borde lista ut själv...

Vad tjänar man på MH-stock, CX-codeshare, CA-operated bokningsklass Q?

Har listat ut att denna i alla fall inte går att kreditera BAEC.

Vad jag tror är att det ger 50% intjäning, men vetefan hur OW-stock påverkar.

Hmm, du har verkligen lyckats få till den mest suboptiala kombinationen. Jag skulle nogsamt se till att inte ha något FFP i den bokningen och sedan försöka retroregistrera den.

Normalt sett brukar OW ge poäng för selling carrier (dvs CX i ditt fall) men det funkar visst bara när man sedan flyger med OW. Tricket här är nog att be incheckningsdisken att ta upp din bokning och kontrollera exakt vilken bokningsklass du får hos CA. Det är det som kommer att avgöra hur mycket poäng du får.
 

nota bene

Medlem
Hmm, du har verkligen lyckats få till den mest suboptiala kombinationen. Jag skulle nogsamt se till att inte ha något FFP i den bokningen och sedan försöka retroregistrera den.

Normalt sett brukar OW ge poäng för selling carrier (dvs CX i ditt fall) men det funkar visst bara när man sedan flyger med OW. Tricket här är nog att be incheckningsdisken att ta upp din bokning och kontrollera exakt vilken bokningsklass du får hos CA. Det är det som kommer att avgöra hur mycket poäng du får.
Ja, det var inte i min makt eftersom detta var en re-routing till följd av IRROPS (enda sättet att få mig dit jag skulle på rätt dag). Hade inget FFP i ombokningen, så det lär knappast ha ställt till det.

Jag har skickat in det till EB och får se vad de säger. Ville bara kolla här vad 'rätt' svar är. Vet att det inte går att kreditera OW p.g.a.*A carrier.
 

agehall

Medlem
*A brukar ju gå på operating carrier (vilket är anledningen till att det bli oförutsägbart) så jag blir inte förvånad om du får EB-poäng.
 

flum

Medlem
Någon som vet hur det är med intjäning av poäng på Turkish som man krediterar Eurobonus. Åkte Turkish C-klass för en vecka sedan och har blivit lite konfunderad. Enligt sas hemsida verkar det som om detta endast ger 125% (var medveten om detta) dock har jag fått klart mkt mer poäng än jag räknat med. Tittar man på gcmap är sträckan IST-ICN 4944 Miles. Trots detta har jag fått 7800 poäng för sträckan, någon som har en förklaring?
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet hur det är med intjäning av poäng på Turkish som man krediterar Eurobonus. Åkte Turkish C-klass för en vecka sedan och har blivit lite konfunderad. Enligt sas hemsida verkar det som om detta endast ger 125% (var medveten om detta) dock har jag fått klart mkt mer poäng än jag räknat med. Tittar man på gcmap är sträckan IST-ICN 4944 Miles. Trots detta har jag fått 7800 poäng för sträckan, någon som har en förklaring?
Turkish Airlines C, D eller K klass ger 150% intjäning till SAS EuroBonus ser det ut som. Men det förklarar inte varför du har fått 7.800 poäng. :confused:

EuroBonus partners - Turkish Airlines - SAS
 

flum

Medlem
Kunde inte släppa detta. Jag är EBD (vilket egentligen inte ska göra nåt) men räknar man 4944*1,25*1,25=7725 vilket avrundat uppåt ger 7800. Kan det vara så att man som *G får 25% extra poäng?
 
Toppen