Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Den flighten ser ut att vara väldigt utsåld. F2 A2 C9 och resten 0. Med tanke på att LH ger op-ups efter bokningsklass, samt att det är sommar så tycks chanserna för en uppgradering se goda ut. Återrapportera gärna :)

Ombokning från M till C skulle kosta 15000kr och kan inte lägga det till kunden och vill inte själv betala så mycket. Har plats som 50A, första rad i Monkey.

Anyway skickat upgrade frågan med poäng och önskar att den går genom. :)
 
Inte för att det kanske hjälper frågeställningen, men usch för LH i eko i A380'n. Pendlade Stockholm Sydafrika under 2 år och provade de flesta bolag och enligt min åsikt är det LX som gäller i eko. Dessutom gör LH stor diff i "respekt" mot SEN och "vanliga" *G.

Dessutom finner jag det synd att EB inte ger fler poäng för ekoflex hos andra bolag, som frekvent användare av Thai U finner jag detta extra tråkigt.

Men som ovan postat så är chansen för en uppgradering milslångt större på LH än LX där det i princip alltid var fullt framför skynket.

Men, för att komma med något smart i mitt inlägg så säger jag TK. ;)

Utmaningen med bokningen var att fick veta i torsdags att ska åka nu på tisdag. Det fanns typ inga rimliga transfer alternativ tidsmässigt som LH hade via FRA. Tittade till och med via London och Doha men LH hade bästa transfertid och priset på biljetten som rymmer i budgeten som fått för detta projekt.

Var sugen att prova Air France/KLM eftersom ha genom statusmatch AF/KLM Gold men övernattning i Amsterdam och dag flyg lockade inte mig.

Business för mina avgångar ut 9 juli till JNB och hem 18 juli från JNB skulle gått på 36000kr och det var inte möjligt inom Resehuset som fått.
 
Patrick, får jag bara fråga vad din erfarenhet och uppfattning är av mindre "respekt" för *G än för SEN på LH? Jag har i enstaka fall noterat detsamma, så därför är jag bara nyfiken på vad du observerat.

De gånger när jag provat LH i Monkey och frågat champagne har jag alltid fått det. Flygvärdinnan har alltid sagt att du är ju *G så vi bjuder den istället för mousserande vad de bjuder annars.
 

Patrick

Medlem
Haha, jag är en sån där tråkmåns som sällan dricker på flygen. ;)

Iofs lite cred måste jag ge "LH", vid mitt senaste besök i FRA för ett par veckor sen pratade jag i telefon samt var lite disträ och går till första loungeskylten jag ser. Väl där visar jag boardingkortet och kvinnan säger - men detta är businessloungen och du kan ju går till Senatorloungen. Mitt svar är att det kvittar, då säger hon att maten är idag mycket bättre hos SEN. ;)
 
Vet inte hur TK behandlar LH B, men B på M&M ger 1,5x miles medan EB ger 1,0x för samma kreditering.Så... 16174 miles (t/r) hos MM, kanske 10-11000 med EB.

Jag tycker att det är dåligt att tjäna "bara" 5400 från avgång FRA - JNB i Booking Class B. :mad: Nästa resa till JNB blir SAA istället för LH. :)


2013-07-12 10-40-16.png
 

palmen

Moderator
Får du mer poäng med SA?
Finns det ekonomi-klasser som ger mer än 100% intjäning av antalet flygna miles till SAS EB?
 

Patrick

Medlem
Med tanke på träsmaken av LH A380 eko är poängen verkligen snål. ;)

SAA är lite bättre, men ej lika bra (bra=mest bekväm stol är måttstocken för mig) som LX enligt min åsikt. :)
 
Med tanke på träsmaken av LH A380 eko är poängen verkligen snål. ;)

SAA är lite bättre, men ej lika bra (bra=mest bekväm stol är måttstocken för mig) som LX enligt min åsikt. :)

Jag var ganska imponerad att i Economy serverades varm middag på avgång från JNB till CPT. Inte illa - mycket högre kvalité än vad T.ex. LH erbjuder på Europa routes.
 

agehall

Medlem
Så blir det dubbla poäng på grund av B är ju SAS Plus men Eco Flex hos LH? Jag kommer registrera poängen till EB konto eller bättre att ta till TK?

Det är economy, så det blir 100%.

Har plats som 50A, första rad i Monkey.

Dåligt val imho. Gångplats i mittsektionen på rad 53 är absolut bästa platserna på LH572/573 om du frågar mig.

Utmaningen med bokningen var att fick veta i torsdags att ska åka nu på tisdag.

Det är ju gott om tid! Jag brukade få 24h på mig när jag skulle till JNB. LH572/573 var alltid förstahandsvalet.

Var sugen att prova Air France/KLM eftersom ha genom statusmatch AF/KLM Gold men övernattning i Amsterdam och dag flyg lockade inte mig.

Fördelen med AF är att de har Premium Economy, som är betydligt bättre än vanlig economy. På deras A380 är den på övre däck, tillsammans med typ 10 rader vanlig economy.

Fördelen med KL är att de flyger JNB-AMS på riktigt bra tider. Har för mig att flighten avgår JNB runt midnatt och detta gör att man landar rätt "sent" i AMS. Om man flyger C får man en riktigt skön natt där man inte behöver gå upp 04 för att få frukost etc.

Jag tycker att det är dåligt att tjäna "bara" 5400 från avgång FRA - JNB i Booking Class B. :mad: Nästa resa till JNB blir SAA istället för LH. :)

Jag vet inte om SAA är bättre. Jag undviker samtliga afrikanska bolag om det finns någon som helst möjlighet. Har tex gjort JNB-NBO (eller om det var DAR, kommer inte ihåg) via FRA för att slippa flyga KQ/SA.
 
Toppen