Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

fihah

Ny medlem
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att få bonuspoäng på Bonusresor? Det låter ju väldigt bra iaf!
Flyger till Chicago i dagarna, resan kostade 60000 ToR i Busniess och vad jag kan se får jag 24000 i bonuspoäng. Trevligt om det är så!
 

Attachments

  • diamant.PNG
    diamant.PNG
    534,6 KB · Visningar: 376
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att få bonuspoäng på Bonusresor? Det låter ju väldigt bra iaf!
Flyger till Chicago i dagarna, resan kostade 60000 ToR i Busniess och vad jag kan se får jag 24000 i bonuspoäng. Trevligt om det är så!
SAS har skrivit fel, det är inte bonusresor som avses, det är helt vanliga biljetter som delbetalas med Eurobonuspoäng.
 

samet

Medlem
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att få bonuspoäng på Bonusresor? Det låter ju väldigt bra iaf!
Flyger till Chicago i dagarna, resan kostade 60000 ToR i Busniess och vad jag kan se får jag 24000 i bonuspoäng. Trevligt om det är så!

Nu kan jag vara fel ut. För killgissar lite.

Men för 60k poäng då har du använt FlyPremium rabatten på "Bästa Pris" biljett?

Din bild med 30% rabatt för EBD så är det "Bästa tillgänglighet". De biljetterna kostar betydligt mer, 231k för BizSaver innan rabatten.

Så du får inga baspoäng för den resan du bokat.
 

Canadien

Medlem
SmartSelect_20190131-074742_Chrome.jpg


Det är det nedre alternativet som ger poäng. Som @Budgetresenär skriver så är det vanliga biljetter som hel- eller delbetalas med poäng.
En Z-klass Business Saver kostar 161700 poäng t o r till Chicago, en E-klass Business Pro kostar 192500. Med EBD-rabatt.

Inga poängrabatter som 2-4-1 eller FlyPremium gäller på dessa biljetter
 

bachelor

Medlem
Ska till München i Nov från Göteborg och finns inga plus saver kvar hos SAS så tittar på Lufthansa business saver i bokningsklass P. Vad kan man förvänta sig för poäng till Eurobonus? Är diamant men spelar knappast roll?

När jag fejkbokar står det 1564 mileage credit.
 
Toppen