Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

agehall

Medlem
Så du menar att det som vår kära medlem @Buffy nu validerade har ett värde lika med noll? Det borde med en viss rimlighet finnas en logik som säger att Code Share bokningsklasser mappas i samma hierarkisk ordning hos partners?
Ja, det är precis vad jag menar. Du har tyvärr helt fel här och att det kanske råkar stämma i detta specifika fall är precis lika mycket sammanträffande som att jag använder bokstäver när jag skriver text.

Det kan jag hålla med om. Dock är min poäng att jag inte håller med att det är "omöjligt" på ALLA flygbolag och ALLA code shares.

Du får gärna presentera en översättningstabell som stämmer då. Den du postade har ingenting med codeshares att göra så alla tillfällen då den råkar stämma är mer en slump än något annat. Jag har aldrig sett någon tabell som kommer från någon tillförlitlig källa som visar hur bokningsklasser översätts.
 

Dr. Miles

Expert
Du får gärna presentera en översättningstabell som stämmer då. Den du postade har ingenting med codeshares att göra så alla tillfällen då den råkar stämma är mer en slump än något annat. Jag har aldrig sett någon tabell som kommer från någon tillförlitlig källa som visar hur bokningsklasser översätts.
Inte direkt svar till din fråga men,
När jag flög med Malaysia Airlines operated flight med THAI flightnummer på Bangkok-Kuala Lumpur v.v., fick jag olika bokningsklasser (M och V) på Malaysia Airlines flight trots att det var samma bokningsklass på THAI flightnummer (Q klass).
 

AABack2ARN

Medlem
Ingen erfarenhet men min tolkning är att det är de två lägsta bokningsklasserna i business som är listade i ekonomikolumnen med tanke på att det står EUYBHMQ vilket är fallande ordning med Y som högsta ekonomiklass. Räkna med 100%.

Det är ju fantastiskt hur svårt det kan vara att göra tydliga tabeller :(
 
Har en bokning med Austrian ARN-VIE i L-Klass, hittar inte L i tabellen hos SAS. Är detta lika med 0?

Flyger sen; BUD-MUC LH L-klass / MUC-ARN LH L-klass och tolkar detta som 125x2 enligt tabell?
 

AABack2ARN

Medlem
På inrikes- och intraeuropeiska rutter ger Lufthansa ett fast antal poäng per ben. 125 st i ditt fall. Och L-klass på Austrian torde ge 0 poäng om klassen inte finns i tabellen.

Kan du uppgradera någon av flighterna för att på så sätt få poängen som kommer saknas? Lufthansa brukar väl ha den typen av erbjudande och jag tror det medför P-klass. Surt med 50 poäng kort...
 
Toppen