Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

mjulven

Medlem
Hade faktiskt räknat fel. Hade planerat in så att jag nådde exakt 45000p med 4 legs mellan Arlanda och Köpenhamn 4*250*1,25=1250p och tänkt att jag skulle gå över något extra med 315 istället för 312.5p. Så jag kommer att sakna 2p. Har dock resor kvar med SAS och kan använda plussgrade för att få de sista poängen, det torde vara billigaste och säkrar så att EBG for life inte blir ett problem.
 

Nahoj

Medlem
Om en resebyrå, som exempelvis Seat24, säljer t/r-biljetter i business med Austrian för 3 100:-, samtidigt som Austrian säljer för 5 000:- för samma flyg, innebär detta då att biljetten via Seat24 kan ha en lägre bokningsklass och eventuellt generera färre poäng?

Tack på förhand!
 

Canadien

Medlem
Om en resebyrå, som exempelvis Seat24, säljer t/r-biljetter i business med Austrian för 3 100:-, samtidigt som Austrian säljer för 5 000:- för samma flyg, innebär detta då att biljetten via Seat24 kan ha en lägre bokningsklass och eventuellt generera färre poäng?

Tack på förhand!
Det kan det innebära ja.
 

Nahoj

Medlem
Tack för ditt svar!

Hur som helst, borde man väl ändå få åtminstone 1 poäng per mile, för det finns väl ingen bokningsklass i Business vilken inte skulle ge några poäng alls?
 

Canadien

Medlem
Tack för ditt svar!

Hur som helst, borde man väl ändå få åtminstone 1 poäng per mile, för det finns väl ingen bokningsklass i Business vilken inte skulle ge några poäng alls?
Du skulle kunna få någon underlig code share som ger 0p. Dessutom tillämpar inte alla bolag % av miles i Europa utan har fasta summor inom EU. Går inte att säga på förhand om du inte vet bokningsklass och det garanterat inte är code share. Hyfsat sannolikt får du poäng, men du vet inte.
 

Nahoj

Medlem
Du skulle kunna få någon underlig code share som ger 0p. Dessutom tillämpar inte alla bolag % av miles i Europa utan har fasta summor inom EU. Går inte att säga på förhand om du inte vet bokningsklass och det garanterat inte är code share. Hyfsat sannolikt får du poäng, men du vet inte.

Tack ska ni ha!

Jag lyckades faktiskt via en annan sida bli varse om att det var bokningsklass P som gällde, så senare gick jag över till Seat24, där jag även kunde betala med Amex. Med hjälp av bokningsreferensen (flygbolagets), har jag precis kikat in på Austrian, och det står även bokningsklass P där. Så jag kommer få 100% av miles, vilket efter avrundning borde bli 800 poäng per segment (Stockholm-Wien T/R). Inte så mycket, men alltid något, och sedan sparade jag även drygt 1 k genom att boka via Seat24 istället för via Austrian.

Före Wien blir det dock en tur till Köpenhamn för att heja fram Tre Kronor med Jacob De La Rose (från Canadiens) m.fl. i VM-hockeyn. Lite off-topic, men jag tror nog att ni förstår sammanhanget. :)
 

agehall

Medlem
Om du bokat codeshare så är det tyvärr så att du inte vet (oavsett vad som står på olika sajter) vad du får för bokningsklass innan poängen krediteras.
 
Toppen