Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

palmen

Moderator
Hej,

Är det någon som vet hur många Eurbonus poäng följande rutt skulle ge?

CPH-VIE-DME T/R (Köpenhamn-Wien-Moskva med Austrian) business class i bokningsklass Z både för ut-/inresa.

Jag har undersökt intjäningstabell hos Eurobonus, men jag känner mig lite osäker eftersom det under europeiska rutter står från 300 p. angående Business Class, och sedan 150% för bokningsklass Z. Man borde väl få mer än 450 p. per segment, ifall man flyger business med Austrian, eller får man inte mer än så?

EuroBonus-partner – Austrian Airlines | SAS

Stort tack på förhand!
300p är minimum vad du kan få. Flyger du en sträcka som ger mer poäng än så får du så mycket poäng som sträckan gånger bokningsklassen ger.
 

NotRyan

Medlem
Hej,

Är det någon som vet hur många Eurbonus poäng följande rutt skulle ge?

CPH-VIE-DME T/R (Köpenhamn-Wien-Moskva med Austrian) business class i bokningsklass Z både för ut-/inresa.

Jag har undersökt intjäningstabell hos Eurobonus, men jag känner mig lite osäker eftersom det under europeiska rutter står från 300 p. angående Business Class, och sedan 150% för bokningsklass Z. Man borde väl få mer än 450 p. per segment, ifall man flyger business med Austrian, eller får man inte mer än så?

EuroBonus-partner – Austrian Airlines | SAS

Stort tack på förhand!
CPH - VIE = 545 miles
VIE - DME = 1037 miles

Hur avrundningen ser ut nu efter nya systemet införts verkar ju vara lite oklart, men räkna lägst (500 + 1000) * 2 * 1,5 = 4500 poäng för hela resan t.o.r.
Enligt den gamla avrundningen skulle det bli (600 + 1100) * 2 * 1,5 = 5100 poäng
 

M.T

Medlem
EBG och flyger MSP-ORD med United First (P)
Enligt great circle mapper är det 335 mi och med 100% bokningsklass borde jag få 750p? (600 är min plus bonus för EBG)?
 

Canadien

Medlem
EBG och flyger MSP-ORD med United First (P)
Enligt great circle mapper är det 335 mi och med 100% bokningsklass borde jag få 750p? (600 är min plus bonus för EBG)?
Du får ingen EBG-bonus på United, bara på SAS egna flygplan. Så om 600p är minimum så är det det du får
 

Kris

Medlem
Lånar den här tråden för en fråga till expertpanelen :)

1. Bokade, betalade och fick biljett för resa med Thai i C.
2. Två segment blev ombokade till icke-*A code share partner någon månad innan resan
3. Jag kontaktade Thai (email) och frågade vad som gällde beträffande *G och andra förmåner, samt även möjligheten till kreditering till ex. Eurobonus. Fick info att *G-perks ingår och att jag skall kontakta Eurobonus efter flygning för registrering.
4. Resan utfördes
5. Provade göra retroregistrering till Eurobonus och fick reject.

Finns det något hopp/möjlighet att registrera/argumentera? Jag bokade och betalade för en resa med Thai (*A)... Gissningsvis har jag accepterat nya villkor och därmed frånskrivit mig rätten till *A-kreditering i och med den nya code-share-biljetten??

Btw. Jag hamstrar för tillfället inte miles någon annan stans än Eurobonus.
 

aldrighemma

Medlem
Finns det något hopp/möjlighet att registrera/argumentera?
Det enda hoppet är att försöka argumentera med Thai, om du har kvar något bevis från att deras kundtjänst sagt att du ska få EB poäng så finns det en liten chans att dom ger dig goodwill poäng.

Det här är tyvärr ett skolexempel på varför man aldrig ska lita på det kundtjänst säger!

Eurobonus har ingenting med det här att göra som du nog insett, om flighterna var opererade av ett flygbolag som inte ingår i star alliance eller är en SAS partner så får du inga EB poäng, även om flighten har ett star alliance code share nummer :(
 

Kris

Medlem
Det enda hoppet är att försöka argumentera med Thai, om du har kvar något bevis från att deras kundtjänst sagt att du ska få EB poäng så finns det en liten chans att dom ger dig goodwill poäng.

Det här är tyvärr ett skolexempel på varför man aldrig ska lita på det kundtjänst säger!

Eurobonus har ingenting med det här att göra som du nog insett, om flighterna var opererade av ett flygbolag som inte ingår i star alliance eller är en SAS partner så får du inga EB poäng, även om flighten har ett star alliance code share nummer :(
Är helt på det klara med att man inte kan kreditera non-StarAlliance till Eurobonus. Vinkeln här är att ursprunglig betald biljett var StarAlliance och det har ändrats i efterhand av dem jag köpte biljetten av (Thai).

Jag provar ditt tips - mail til Thai härnäst. Nu är det ju inte hela världen om det inte går igenom... men alltid trevligt om det går. :)
 

Canadien

Medlem
Vid irrops ska man ju få poäng enligt ursprunglig bokning. Men nu kanske du meddelades i god tid om den ändrade routingen?
 

Kris

Medlem
Vid irrops ska man ju få poäng enligt ursprunglig bokning. Men nu kanske du meddelades i god tid om den ändrade routingen?
Fick besked drygt två månader i förväg. Så min fundering är om jag "avskrivit mig rätten" genom (direkt/indirekt) acceptera förändringen då Thai gjorde ombokningen.
 

Canadien

Medlem
Fick besked drygt två månader i förväg. Så min fundering är om jag "avskrivit mig rätten" genom (direkt/indirekt) acceptera förändringen då Thai gjorde ombokningen.
Ja, där skulle jag inte tro att du har något att hämta. Du kunde vid det tillfället ha valt att få alla pengar tillbaka, eller ge förslag på annan routing. Men eftersom du godtagit den nya resan tror jag det är kört, men det kanske finns någon här som vet mer?
 
Toppen