Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Wyll

Medlem
@Vikening titta på Lufthansa. Har samma pris i PE som SAS minus och du borde ha 150% intjäning med LH om du väljer rätt biljett(G,E). Plus att du får direkt flight ifrån Europa till Korea och tror LH kör med 747 till ICN. Om du nu inte har ett ärende i Peking dvs.
 

Jönsson

Medlem
Det betyder att sas bokningsmotor inte vet hur många poäng det blir. Du får poäng som vanligt för sas flighterna, vad flighten med Air China ger är dock inte 100% säkert men med 99% säkerhet ger den också några poäng.

Jag är novis (fortfarande) och har inte hittat tydligt svar på det här med om en flygning ger EB poäng eller inte. Ger resan nedan alltså inga poäng trots att SAS opererar flygningen? Betyder "Ej tillgängligt poäng" alltså att det inte blir någon intjäning öht Visa bifogad bild 67490 ?
Visa bifogad bild 67490


Gjorde en likadan resa tidigare och fick då 300+300 poäng för Air China flighterna.
 

Samosaguas

Medlem
Jag ska åka från Stockholm (ARN) till Lugano (LUG) i november. Resan ska göras i Economy och jag tänkte försöka maximera min intjäning till Eurobonus. Snabbast verkar vara att åka med Swiss via Zürich, men jag är öppen för andra idéer. Hur hade ni bokat för att få in så mycket poäng som möjligt?
 

Senator

Moderator
Jag ska åka från Stockholm (ARN) till Lugano (LUG) i november. Resan ska göras i Economy och jag tänkte försöka maximera min intjäning till Eurobonus. Snabbast verkar vara att åka med Swiss via Zürich, men jag är öppen för andra idéer. Hur hade ni bokat för att få in så mycket poäng som möjligt?

Flyga SAS till Malpensa kanske och ta sig därifrån upp? Tar en timma att köra.
 

Jönsson

Medlem
Jag ska åka från Stockholm (ARN) till Lugano (LUG) i november. Resan ska göras i Economy och jag tänkte försöka maximera min intjäning till Eurobonus. Snabbast verkar vara att åka med Swiss via Zürich, men jag är öppen för andra idéer. Hur hade ni bokat för att få in så mycket poäng som möjligt?
Är ingen expert på detta men ARN-OSL/CPH-ZRH med SAS och därefter ZRH till LUG med Swiss känns instinktivt som det som kan ge bäst poäng.
 

Anfield

Medlem
Hur många eurobonus poäng får man på

ARN-MUC-SFO Lufthansa
SFO-ZRH-ARN Swiss

ARN-MUC-LAX-MUC-ARN Lufthansa

Samtliga flygningar i Economy Class :(
 
Toppen