Senaste nytt

Hur många avios?

ELOS

Medlem
Hej igen

Jag har nu ringt Finnair och de är 100 % tydliga med att det är FARE BASE = I som styr TIER POINTS dvs. 40 TIER POINTS även mellan HEL-TLL.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har nu ringt Finnair och de är 100 % tydliga med att det är FARE BASE = I som styr TIER POINTS dvs. 40 TIER POINTS även mellan HEL-TLL.
Det är lite svårt att tro (inte på dig, utan Finnairs kundtjänst).
Det finns många fare basis som innehåller olika bokningsklasser beroende på flygningar. T ex på mono-class flight, two-cabin class flight osv.

När jag bokades i World Traveller Plus fare (TLNCSALE), var bokningsklassen på long haul flygningar T klass men inom Europa var i K klass.

I ditt fall är flygningen mellan Helsingfors - Tallinn mono-class flight med FlyBe därför är det mycket troligt att det bokas i B klass.
 

Gizmo79

Medlem
Hej,
Har kollat runt lite (kanske för dåligt) på hur många poäng vi kommer att tjäna på vår resa till Thailand i vår? Vi åker med Qatar i business, bokningsklass R. Vi kommer kreditera till British Airways.
 

Gizmo79

Medlem
Vart lite fundersam när jag kollade i calculatorn.

Om jag söker på Arn-Doh så står det 140 tier för business och att det är "each way" blir det alltså 280 tier tur och retur? Eller tänker jag fel att det är totalt 140 tier tor? Vi ska sen vidare till Phuket som ger lika mycket.
 

RonnieK

Medlem
Vart lite fundersam när jag kollade i calculatorn.

Om jag söker på Arn-Doh så står det 140 tier för business och att det är "each way" blir det alltså 280 tier tur och retur? Eller tänker jag fel att det är totalt 140 tier tor? Vi ska sen vidare till Phuket som ger lika mycket.
Du tänker rätt. ARN-DOH-HKT t/r ger 560 tier points till BAEC.
 
Toppen