Senaste nytt

Hur många AmEx med EB-koppling kan man ha?

Är det möjligt att ha "hur många kort som helst" hos AmEx och på så vis helt kringgå antalet 2-4-1 man kan få under ett år? Tänker att det i så fall kanske också skulle det också ge ytterligare flera 20.000 baspoäng per år i så fall och ta mig några steg närmare EBD.

Jag har ett Elite och ett Premium idag så får in tre stycken vouchers, men har rätt hög spend så tänkte att man kanske skulle kunna vara lite klurig/galen - och njuta klart fler resor - om man hade säg 3-4 stycken Elite...

Någon som provat?
 

palmen

Moderator
Lär inte gå. Kopplas väl till dig som person och mig veterligen kan man inte ha fler av samma kort.
Det är väl bara ringa och fråga vad de säger. Ingen har rapporterat här att de haft mer än ett av samma kort.
Enda som går är att ha en sambo som ger dig ett extrakort. Kräver dock att poängen tas från den andras kort vid bokning av 2-4-1 vouchern.
 
Hmmm, det låter onekligen så - Fan :). Men Classic-kortet skulle man ju definitivt kunna köra med hur som om det är värt typ 60.000 poäng + 5000 i startbonus, förutom att jag riskerar bränna en fin longhaul 2-4-1... Bra idé - och tack :)
 
Toppen