Senaste nytt

Hur lutar du stolen i ekonomiklass?

Knucket

Medlem
Jag skulle fråga personen framför innan start om dom kunde ha stolen i upprätt läge. Förklara att du är lång (vilket dom troligen ser) och att du har problem med knäna. Att prata med varandra, gäller både okända och inom familjen, löser dom flesta problem innan dom ens uppstår.
 

agehall

Medlem
Allvar? Bara för att det går?

Ja. Om det inte skulle vara din rättighet, så skulle stolsryggen inte gå att fälla.

Dessutom, sådana där prylar du länkar till kan få obehagliga konsekvenser för den som använder dem. Även om FAA inte har synpunkter så kan mycket väl flygbolaget ha det.
 

Simon

Medlem
Jag skulle kanske inte gå så långt att kalla det en rättighet, om personen bakom direkt gör illa sig. I sådana fall måste det ju vara den personens rätt att knäa i sätet framför, "för att det går". Men, det är ju som påpekats en enkel sak att prata om och lösa.
 

In_Sweden

Medlem
Brukar klara mig relativt bra utan att luta stolen, möjligtvis en liten bit och sedan glida fram på sätet så att mina knän hindrar personen framför från att fälla stolen. Men sen så är jag inte så kännslig, jag är ju trots allt betydligt yngre än genomsnittsbesökaren på BC.se...
 
Toppen