Senaste nytt

Hur lutar du stolen i ekonomiklass?

agehall

Medlem
En av de vanligt förekommande beteendena som jag stör mig mest på är när bakomvarande person tar tag i mitt ryggstöd när de reser sig upp så jag gungar bakåt. USCH!

Ja, det är ett j-vla oskick. Jag brukar vara extremt försiktig när jag ska ta mig ut från min stol för att inte störa andra, men det är inte många av mina medresenärer som har samma omtanke.
 

tobbe88

Medlem
Hur gör ni om nån lutar tillbaka sätet och du inte får plats med dina ben?

Hej!

Jag flög charter igår, satt bakom en familj med en liten dotter som satt på 11F och jag satt på 12F. Flygningen var en kvällsflygning så efter hon ätit så lutade hon/hennes mamma sätet bak. Eftersom jag är lång 190 cm och opererat mitt knä många gång så har jag väldigt svårt att sitta med mitt benet knä, så när den lilla platsen blir ännu mindre. Jag blev så paff så jag satt där alldeles tyst och inte sa ett knyst. Hur gör ni eller hur skulle ni göra om detta händer:confused:

MVH Tobbe
 

Chrille

Medlem
Jag sätter upp mina knäskålar i ryggslutet på sätet framför och när vederbörande vänder sig om och kollar vad som står på så låter jag dom förstå att det är trångt om plats....
 
Jag tycker alla har rätt att fälla sin stol bakåt, utom under maten då är det en skyldighet att fälla upp. Jag brukar slå en blick bakåt och fälla långsamt bakåt.
 

agehall

Medlem
Man kan inte gnälla över att någon har sitt säte lutat. Man kan gnälla över att de slår bak det hastigt utan hänsyn, men inte att de har det lutat.

Om du inte är längre än 190cm, så har du uppenbarligen inte gjort din hemläxa vad gäller att kolla seat pitch. Min rekommendation är att sluta flyga charter och istället hålla sig till reguljärflyg samt välja säten längst fram i kabinen.
 

Simon

Medlem
Jag är en bit över 190 och om passageraren framför smäller tillbaka sätet så att det gör ont brukar jag bli rätt tjurig och säga till, men om dom skulle fråga eller göra det försiktigt försöker jag hålla ut. Själv tycker jag det är rätt obekvämt att vara sådär halvt bakåtlutad så förstår inte varför vissa slänger sig mot ryggstödet så fort lampan släcks.
 

A380*G

Medlem
Som sagt, att fälla sitt säte är alla passagerares rättighet. Att smälla bak det eller att ha det fällt under måltiden är ju inte OK. Sitter någon lång person bakom mig brukar jag slå ett öga bakåt och fråga om det är OK att fälla sätet nu, har aldrig fått ett negativt svar. Att sätta upp ett knä är ju som att bita en hund för att den bet dig.

De som av olika anledningar inte passar i normala ekonomisäten får helt enkelt välja emergency exit (många bolag tar extra betalt för det så man kan få dessa säten utan status ibland) eller köpa C/F-biljett.
 
Toppen