Senaste nytt

Hur lutar du stolen i ekonomiklass?

Tjaeng

Medlem

Internet och ironi går inte riktigt ihop. Självklart skulle ingen normalt funtad person ens få för sig att använda produkten i länken. Ska nämnas att jag med mina 175cm aldrig har haft problem med misshandlade knäskålar på grund av att personen som sitter framför fäller ner stolsryggen. Så den biten rör inte mig i ryggen. Krig om armstöd, däremot...
 

JonW

Medlem
Så den biten rör inte mig i ryggen. Krig om armstöd, däremot...
Läste en gång en artikel om flygetikett, som bl a tog upp just dessa två frågor.
Där menade man att armstöden i första hand tillhör stackarn i mitten, eftersom A o C ju kan jäsa ut åt varsin sida.
Det är ju rätt logiskt, men är nog väldigt lite känt.
Sen blir det ofta i praktiken lättare sagt än gjort om man sitter inklämd mellan två kraftiga herrar.
Och vid 2-2 antar jag att det inte finns någon tumregel, utan man får iakta vanlig hänsyn.
 

Dr. Miles

Expert
Läste en gång en artikel om flygetikett, som bl a tog upp just dessa två frågor.
Där menade man att armstöden i första hand tillhör stackarn i mitten, eftersom A o C ju kan jäsa ut åt varsin sida.
Det är ju rätt logiskt, men är nog väldigt lite känt.
Sen blir det ofta i praktiken lättare sagt än gjort om man sitter inklämd mellan två kraftiga herrar.
Och vid 2-2 antar jag att det inte finns någon tumregel, utan man får iakta vanlig hänsyn.

Hurr delar man armstödet när man sitter i mitten av 5 stolar av 2-5-2 konfiguration?
 

ALU

Medlem
Nja, jag tycker man kan söka ögonkontakt eller dylikt innan man fäller sätet helt. Eller så fäller man en bit. Att spara några centimeter i fällningen gör egentligen ingenting för sin sittkvalitet, däremot mycket för den bakom.

Jag hade på en flight mellan SYD och SIN en person som fällde sitt säte framför mig under måltiden. Jag bad, extremt övervänligt, honom om att lyfta tillbaka bara en liten bit. Han totalvägrade. Detta trots att jag ännu en gång bad snällt och påpekade att det var måltid. När FA passerade bad jag henne om hjälp och hon pratade med mannen. Som trots detta vägrade. Först efter fler FAs påstötningar lyfte han sätet några centimeter. Bara för att drämma tillbaks det i maxläge så fort middagen var över. Vilket då välte ut min vinflaska på bordet...

Somliga borde få aldrig få sitta i annat än FR säten...
 
Toppen