Senaste nytt

Hur långt sträcker sig flygbolagets ansvar vid missad anslutning med genomgående biljett?

agehall

Medlem
Samma erfarenhet här. De suckar lite uppgivet och bokar sedan om en. De vet precis hur illa det kan vara att komma in ibland.
 

RickardG

Medlem
Jag försökte boka genom Tallin en resa Arlanda-Zürich-Los Angeles, med 50min byte i Zürich (MCT är 45min). Agenten avrådde eftersom jag inte skulle få någon hjälp/ersättning om jag missade anslutningen och det berodde på eventuella problem på flygplatsen och ankommande flyg landade i tid.
Jag valde att inte ta den fighten men tyckte det lät märkligt. Swiss ville trots sälja en biljett till mig från A till B, men ändå inte ta ansvar för att jag får det jag betalat för.
 

agehall

Medlem
Jag försökte boka genom Tallin en resa Arlanda-Zürich-Los Angeles, med 50min byte i Zürich (MCT är 45min). Agenten avrådde eftersom jag inte skulle få någon hjälp/ersättning om jag missade anslutningen och det berodde på eventuella problem på flygplatsen och ankommande flyg landade i tid.
Jag valde att inte ta den fighten men tyckte det lät märkligt. Swiss ville trots sälja en biljett till mig från A till B, men ändå inte ta ansvar för att jag får det jag betalat för.
Det är ju BS. Om du inte bryter mot MCT så får du hjälp. Som vanligt vet inte kundtjänst vad de pratar om.

Dessutom är 50 minuter ganska OK för ett byte i Zürich.
 

FFlash

Medlem
Eller om det gäller bonusbiljetter som ahenten hänvisade till?
Det står ju ”restrictions in case rerouting” men vad vet jag om biljettregler
 
Toppen